Nya Husmusen. Vattnadals...
En så HIMLA bra artikel, Elin, om vad man bör tänka på som nybliven musuppfödare!!!!!!!!!!!!!!!! (jag kan lägga till några utropstecken till, om andemeningen inte gått fram än
)
Jag tror du har lyckats få med allt väsentligt, verkligen huvudet på spiken, så viktigt så viktigt det du skriver. Toppenbra!!
Så viktigt så viktigt - anser jag också - att "skynda långsamt". Om man inte tar "ett steg i taget" och kollar upp att man vekrligen "är med" hela tiden, både erfarenhetsmässigt, kunskapsmässigt, och "energi-mässigt" (att man orkar helt enkelt), brukar saker och ting alltför lätt växa en över huvudet. (gäller allt här i livet).
Och "möss" har ju en egen inneboende benägenhet att "växa en över huvudet"
och fort kan det gå.
När något har vuxit en över huvudet, brukar man inte längre "tycka om" det man förut älskade. Och så blir alla parter lidande på slutet, precis som du skriver Elin. När något växer en över huvudet, är det "inte kul". Att tillåta sig själv att gå på för hårt när det är levande varelser med i bilden, då är det även grymt…
Du skriver också så bra om allt praktiskt som tillkommer, och hur viktigt att ha det enkelt och lättflytande, och ordning och reda. Och pappersarbetet inte minst…

Har "fuskläst" artikeln så jag håller med trots att jag inte har tidningen i handen *Ler* En kanon bra artikel, som ger bra råd till alla nybörjare.

Tack! Det var skönt att höra efter en låååång natt. Är förkyld och har en stackars magsjuk Rakhsa hemma. Vet inte om hon fått i sig något hon inte tål, min lilla guldhund, eller om det är något annat. 9 gånger på 12 timmar har hon varit ut nu….
Har inte fått min HM än, men gissar att den ligger i postlådan, så jag får väl masa mig ut dit!
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Krya på dig Elin - låter inte alls kul.

Bara jag får sova och vila idag blir det nog bra. Lite mysig brasa i kakelugnen, en varm filt, soffläge med först HM, sedan bra bok eller film, så känns livet bättre. Speciellt om jag har en stor kanna the och mumsida mackor oxå. har inte orkat fixa frukost än. Hundarna ska väl få först… Raksha får nog välkokt råris med lite keso och massor av mjölksyrebakterier…. Hon har inte varit ut på flera timmar nu (snart 4) så det kanske är bättre…
Hoppas orka pyssla med musarna oxå, skulle vilja städa burar. Lite ipren fixar nog det!
MVH Elin

BAJS! Ingen HM i min postlåda idag heller….
MVH Elin

Inte i min låda heller… 
Hoppas både du o hund mår mycket bättre snart.
Kram
Jag fick Husmusen igår.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

Jag fick oxå min HM igår.

Näe har inte heller fått någon:-/
Ska bli spännande att läsa. Jag har sparat den med flit för jag ska jobba inatt och om det blir lugnt så är det så skönt att ha bra läsning med sig.
Jag har både fått husmusen och hm:)
Jättebra artikel Elin!!!!!!!!!!!!!!