Fått fläckar
Karma har fått konstiga fläckar på kroppen. Hon är inte röd eller konstig i huden, har inte fått någon gammal mat. Har inte fått något utifrån på flera månader heller. Det är inte blött, men ser ut som blöta fläckar. Vad kan det vara? Någon brist på något? Annars är hon som vanligt jättepigg utan konstigheter.
Det är så svårt att fota när satinet blänker…
/Anneli
Det ser ut som att hon har fått teckning nu alltså. Jättekonstigt.
/Anneli
Det har varit så sen igår. Först trodde jag att hon råkat bli kissad på någon av de… 16 andra, eller nåt sånt, men det sitter ju kvar idag. Luktar gör det inte heller.
/Anneli
Lustigt. Några pigmentfläckar av något slag? Ser ju chocolate ut?
Funderar på fällning, men det ser för lustigt ut, men ändå. Att hon helt enkelt byter päls? Och den nya blir mörkare?
Extreme dilution mörknar ju med åldern, men jag vet inte om det innesluter 10,5-månaders-åldern…
Jag tror inte det är något farligt i alla fall. Någon annan kanske har erfarenhet av vad det kan vara? Eller bättre gissningar än jag?
Ja, i nacken ser det ut som en teckning faktiskt. Inte som slumpade fläckar. Men så mycket och på en gång och så snabbt…? Förstår inte. Hoppas någon har någon aning!
/Anneli
erkänn här nu .. ni har målat henne vit från början .. o nu börjar den rätta färgen krypa fram .. 

Busted. 
/Anneli
Vanaheim fick också en mörkare fläck på ryggen när hon blev runt året någonstans. Sedan var den där liksom… 
//Lina
#10 Okej. Jag hoppas bara att det inte är något farligt. Om hon vill bli fläckig så får hon väl bli det, bara hon inte är sjuk liksom.
/Anneli
När honor är dräktiga/diar ungar går de upp i kroppstemperatur, det påverkar pälsen.
#12. Nämen!
Häftigt!
TACK Grodan!! Dina kunskaper och din erfarenhet är ovärderliga! Du kan så oerhört mycket.
#12 Åh, vad intressant!
/Anneli
Min colorpointhona Isis fick också såna fläckar efter att hon fått sin kull. Hon var nån beigeaktig foxsak hon också.
#15 Men hah, vad lustigt! Blev de bestående också?
/Anneli
Ja, plus att pälsen i övrigt blev mörkare också. Hon hade extreme dilutiongenen.