Vilken färg?
gul är ju mer som
<--- så jag skulle säga fawn och röd. fawn har röda ögon, röd har svarta ögon.
2: a till vänster och 4: de från vänster har de röda ögon så säger jag fawn satin. Svarta ögon röd satin. Jag kan ha fel.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
Men de är mer orange eller något fawn kan jag tänka mig men den svartögda är för ljus för att vara röd tror jag.
Eller kanske inte… Svårt. Har ingen aning om deras bakgrund. Ingen stamtavla där inte.

Mymlan - om du inte kan förminska bilderna så låt dom ligga som dom är…. Nu ser man ju ialla fall inget - då är det bättre att bara se texten o man får klicka upp bilden om man vill se den….
Jag försöker minska men ant blir det för smalt eller så rör sig inte markören en millimeter.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
Sista musen ser ut som min Blanche. Färgen vet jag inte. I mina ögon kallar jag den "silver" för det är vad jag tycker den ser ut som - men den riktiga silverfärgen ser inte alls ut så! (jag tycker att Blanche är mer silver än de riktiga
men det kan jag bara tycka tyst)
Blanche är extreme diluted-blekt agouti med himalay-gen. Lite krångligt det där med extreme dilution-genens färgskalor. Mer än så här kan jag inte hjälpa dig, inte heller vet jag om just din mus också har extreme dilution som målare inuti.
Extreme dilution skrivs c(e). Lilla c, och ett litet e upphöjt efter c:et. Om de är släkt alla dina möss, kan det kanske vara c(e) som ger den beiga färgen på dina röda.
Du har ju helt klart A(y) genen. Dominant Yellow heter den. En mycket vacker färg men med några medföljande problematiker.
Om A(y) - möss blir gula eller röda, ja det är samma gen, men "framavlade" mot mörkare (röda) eller ljusare (gula). Dina skulle jag kalla röda.
Ett sätt att få fram beiga (och creme/cream) är att para en röd med någon musgen som bleker rött, exempelvis chinchilla eller extreme dilution. Olika färggener påverkar andra färggener på olika vis och olika mycket - det är en hel vetenskap
som tar både "pluggande" och erfarenhet att lära in (tid, med andra ord).

Svartödg -> red; rödögd -> ser mest ut som argente med choklad-dilution (ni kallar den väl champagne argente, eller hur?); och den sista -> lilac.