Sjukling inför julen....
Skulle städa musburen idag och lyfta på boet för att lyfta upp tjejerna. Ebba , mitt lilla yrväder, såg helt nyvaken ut. Skenet brukar bedra och hon är snabbt på fötter tillsammans med sin moster men idag var det bara mostern som vakna till. Ebba satt helt stilla i min hand och såg väldigt ruggig ut. Ena ögat var lilte ihopgeggat men har nu öppnat sig. Dock är det hennes allmäntillstånd som känns värst. Hennes päls är inte alls sig lik och hon satt så stilla så stilla i min hand. Känns otroligt trist att min lilla bebis blivit sjuk just inför julen. Tur i oturen var ändå att jag vart och handlat massa nyttig mat åt dem inför julen och det kommer ju väl till pass nu.
Nä, vad tråkigt. Hoppas hon kryar på sig snart!
/Anneli
Ja hon är iaf ute och rör lite på sig i "lek"buren där dom hamnat medan jag faktistk måste städa. Dom har fått en halsduk att gosa in sig i och dte verkar uppskattas…
Vill ju inte ha henne sjuk i en smutsig bur (hade ju planerat städdag idag…) ;)
Att hon dricker mycket självmant och faktiskt smått tvättat sig kan väl bara vara bra eller hur….
Edit: Hon dricker inte mycket hon dricker Massor.
Hon kanske tar igen sig nu och börjar piggna till. 
/Anneli
njaee..hon har placerat sig bort från de andra i ett eget hörn. Ungefär som om hon vill ha lite svalka och lugn och ro…men att hon drack självmant var ju skönt.

Hoppas hon piggar på sig!
Det känns inte alls bra just nu. Mostern har varit och kollat till henne lite men annars bryr dom sig inte alls. Hon ligger ensam i ett hörn med en massa super mjukt papper runt sig och sover. Hon rör sig en del men vette sjutton…Dock är ju detta min första sjuka mus någonsin så jag kanske överdriver…
Har en känsla av att något har hänt min kära Ebba.
Hennes öga är öppet nu och mkt bättre. Hon rör sig runt i buren då och då. Hittade henne just nu halvt i vattenskålen och ryckandes. Halva kroppen ryckte åt ett håll medan resten försökte "bete sig normalt".
Hon har inte ryckt alls förut utan detta är första gången jag ser henne rycka. Det verkar som om hon har ont vid ett bakben för stryker man henne där rycker hon extra till. Men hela kroppen rycker med jämna mellanrum till.
Vill inte ha henne lidandes och fortsätter det såhär vet jag bara ett sätt…. :(
Fick ta bort Ebba nu på morgonen.Fann henne halvt i vattenskålen och när jag höll i henne så reagerade hon knappt. La ner henne på ett varmt klädesplagg och hon rullade nästan på sidan, ungefär som om hon skulle fått en stroke.
Det värsta tecknet för att det var över var nog ögonen. Dom hade helt misst sin glans och sitt liv. Så nu får Ebba göra sin syster sällskap där uppe..
Beklagar Thiah …
… och det var väntat (från mitt håll).
När möss blir så sjuka att de inte längre kan dölja det för oss, då är de oftast redan döende…
För möss är det livsviktigt att inte visa när de blir dåliga. Hålla masken, är det som gälelr, när man är ett sådant utsatt djur som en liten mus, som står på de flestas matsedel.
Stor tröstekram!!
Jo det var nog väntat från mitt håll med men envis som man är….
Mannen min ville inte ens släppa taget om henne idag men han fick söka lite runt på internet och sen förstod även han att det var dags.
#11. Det är klart man ska vara envis och inte ge upp!!! Man kan ju faktiskt aldrig VETA.
Tråkigt är det vilket som.
![]()
#12 Ja speciellt som Ebba var den där som alltid gav det lilla extra.
Men hon har det bra nu iaf och det är ju så man får tänka.
beklagar Thiah..
tröstkram!
Asch då! Kan trösta med att jag också fick en sådan julklapp… 
Vem var Ebba? Gammal?
Nä, vad tråkigt! Kram till dig Thiah!
/Anneli
Ebba var bebisen som föddes här i mars/april… Hon var alltså yngst u gruppen och chockade mig så genom att bli så sjuk. Hon var ju våran bebis. Hon var syster med den "knäppa" damen som jag fick avlica pga temprament….