Arkitekten Silverfisken
Silverfisken gillar att bygga till i sin bur. Han har dragit upp toarullen själv som en veranda eller liknande. Det är inte heller en slump utan han vill verkligen ha den där. Jag städade bort hans gamla rulle som han dragit upp och nu när han fick en ny rulle åkte den upp på sin plats igen 

ja, de har sina idéer de små liven… jag hade en mus en gång som alltid bäddade med sönderrivna toarullar i hjulet och sov där…
Hihi, hoppas att hon eller hennes burkamrater inte använde hjulet till att springa i också
Jobbigt annars att få sin bädd uppriven hela tiden…
haha .. va sött :p
mina möss använder hjulet som en toalätt.. så man får fixa det varje dag för annars så luktar det.. ska ta bort dt tror jag .. dom har aldrig sprungit i det :p
Mina möss brukar ta in toarullen in i huset och bita sönder den så att dom får lite bomaterial :) Och ibland så sover det någon i en toarulle!
han var en ensamboende hane… (många år sedan)
vad är det för hjul mmk? så man vet vad man kan använda som mustoa… haha
#5 Fick för mig att jag såg "hon" i ditt inlägg men hade fel. Då kunde ju han ha sin bädd kvar antar jag.
jo, utom när någon fru besökte honom, men det var nog inte så ofta… kanske inte alls om jag minns rätt…?
# 5 det är ett vanligt plasthjul öppet på framsidan sen är det en hel vägg om man säger så :p
jag köpte buren på d&m djurfoder (tror det heter så)
och då fick man med ett hjul :p
hur stort är det då? är det ett sånt där litet på ca 10 cm i diameter?

Visst är det kul att bara sitta o titta på dom när dom bygger o fixar… vad elak man känner sig när man tar bort allt när man gör rent… men dom fortsätter glatt med nya projekt *ler*
har ej en sån bur men ett sånt hjul
en sån gul bur har jag .. fast min är röd och ett blått hjul
http://www.blocket.se/vi/9643383.htm?ca=11_s
http://www.zoonen.se/perzoonen/annonzparken/annonz.asp?oid=914983
oki, då kanske det inte är så litet hjul då… tänkte att dina möss kanske är smarta och inser att hjulet var för litet och så kunde de använda det som toalett istället… haha

2 aav mina möss gör likadant med sina toarullar. De tycker att den ska in i stora huset de har i buren, dät ska de boa extra myccket med den och köra en iglo-variant med sitt hus.