letade möss....
Gick idag runt och letade lite möss. Tänkte att det inte kan skada att titta runt i djurbutiker efter någon gosklimp som kanske finns där och letar efter sällskap. (har ju plats för mängder med möss här hemma). Söker speciellt någon som kan vara sällskap åt min friska mus eftersom jag inte vill att hon ska vara ensam medan jag får hit den/de mössen jag "bokat" från sverige. Dock inte menat som om jag tar första bästa jag hittar i en butik men finland har ju mängder med bra möss och det är värt att titta runt. Kanske man hittar sig en "timmy" som hona… ;)
Men hela meningen med detta skriveri var att jag har hittar säkert… och jag ljuger inte.. 40 gerbiler i 4 olika djuraffärer men bara 2! möss. Dessa möss var dessutom exakta kopior av min Siri (albino) samt Ebba (colourpoint beige). Det var skrämmande att se mina två bebisar dyka upp sådär.
Hur kan det finnas så otroliga mängder ursöta gerbiler men bara 2 möss i detta mösstäta land…
Vilken stad gick du runt i?
Kanske har alla ormar fått julklappar redan… 
Gick ju runt i Esbo (eller halva iaf) och det är 20 min med tåg från helsingfors…sjukt dumt..
Ska få karl att ringa till en butik i helsingfors och fråga om möss imorgon :D
Ja, i Helsingfors lär det väl finnas massa möss.
Annars kan du väl besöka en musutställning? De har väldigt stora sådana emellanåt och det finns massor med fina möss att glo på. Till salu vet jag inte, de brukar köra med att man tingar först…
#3 jo jag ska kolla runt lite.
Försökte via finska forumet förut men det är svårt där om man inte pratar finska… Hasr inte alls bra erfarenheter av de uppfödare jag mött här i finland.
Det är brist på möss i hela europa.
#5 i zoobutiker eller?
Enbart zoobutiker, de vet jag inte.
Men var in på en zoobutik i Örebro i går och handlade några fiskar, frågade då om möss. De hade inga. Han berättade att de är svårt att få tag på möss, brist på möss i hela europa och att priserna har stig väldigt mycket.
låter jättekonstigt… kanske bara genom hans leverantör?
men om det är SANT så… är det ju JÄTTEBRA!!! HURRA!!!

Verkar tyvärr inte finnas någon brist på möss i zoo-affärernas alla frysar iallafall.
#7 det låter jättekonstigt tycker jag. Bra på ett sätt men konstigt. Ser man till alla "amatörer" (ingen speciellt menad och inte illa menat…)här som får massor av kullar bara här så borde det ju vara massa fler i ett mustätare land som t.ex. finland….*spekulerar*
Var ju nästan tvungen själv att ge till en Zooaffär en gång i tiden och då bara med 1 kull…
Brist på möss i hela Europa? Hurra?
Och hur länge varar det tro, om det skulle vara efterfrågan?
Zoobutikerna vill ju inte ha levande möss.
De vill ha ormmat, i fryst form, och ormmat är det knappast brist på.
Marknaden styrs dit efterfrågan finns. Om inte framgångsrik, påkostad reklam styr annorlunda.
… Okej, jag håller med om Hurra. Levande föda för ormar verkar vara en nedåtgående trend då, förhoppningsvis. ?
Så tyckte jag man skulle se det, samt att om det råder brist på (sällskaps)möss i zoobutiker betyder ju det att folk vänder sig till oss för att få tag i möss!