Mus iFokus

Mus

Etikettfikarummet-otypiskt
Läst 296 ggr
lothus1
0

Jag är allergisk!

Jag har märkt att jag är oerhört allergisk mot mina nya tecknade muslingar, MEN jag kommer ändå inte göra mig av med någon faktiskt. Det är helt uteslutet för mig. Däremot har jag funderat om det inte finns någon medicin på apoteket man kan köpa mot detta?

När jag varit med dem och gosat med dem så nästan SVIDER det i hela ansiktet och så kliar det så in i bomben. Näsan blir helt förstörd av allt kliande =o(

Har ni några ideer??? Kom med dom snälla då!

Lite ledsen och mycket kli:ig…..

mandymoo
0

Är det enbart dom nya eller gäller det alla dom möss du har?

cosmonita
0

Du kan ju testa receptfri allergimedicin. Om det hjälper så är det förmodligen allergi du har även om det låter lustigt att du bara reagerar på en del av mössen.

Det finns många sorter att välja på på Apoteket. Använder själv en som heter Cetirizin 10 mg. Jag är en aning allergisk mot mina katter och får kliande ögon och rinnig näsa. Man tar en tabl/dygn. Effekten kommer inom en timme.

lothus1
0

Japp, det är endast de två som gör mig kli:ig, i alla fall e det väldigt märkbart just med dessa töser. Direkt när jag haft dem i ansiktet och gosat så blir det klåda.

Jag ska definitivt testa det du skrev eftersom alternativet att ge bort mina djur finns inte!

mandymoo
0

Har dom någon annorlunda päls mot dom andra??? Som du kan märka alltså.

lothus1
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer bilder på mina bebisar =o)

Jag vet inte vad det kan bero på, men de är kort/släthåriga. Jag kan ju inte så mycket än om pälsar o så =o/

lothus1
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den andre =o)

mandymoo
0

Jag tänkte inte så mycket på vad man kallar det eller så utan mer hur du upplevde pälsen … som mjukare strävare eller lika som dom du har… kortare eller längre päls… mera så alltså.

Är dom nyligen behandlade med någon form av ohyre perparat???

lothus1
0

De är inte behandlade hos mig i alla fall. Det får vi fråga Mymlan om i så fall. Töserna kommer från henne.

Pälsen upplever jag som mycket len och mjuk. Underbara dårå =o)

Kanske lite mjukare än de andra då. Detta var ju svårt *S*

Mymlan
0

De är ej behandlade då de inte hade ngt i pälsen, de kliade sig inte mer än normalt så som möss gör. De är fortfarande bebisar, kanske det blir bättre då de får sin vuxen päls. De var 7 veckor på filminspelningen. Tråden finns jag minns ej datumet då det gick av stapeln.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

mandymoo
0

Nej jag tänkte mest bara på att jag kan ha möss som är mjuka i pälsen men klarar inte av tex. marsvin som är lite strävare… samma sak med hundar, klarar långhåriga mjuka pälsar o korta men strävhåriga då kliar det så jag blir tokig… inte så att jag inte alls kan ha kontakt med dom … går bra korta stunder men inte varje dag….

Så jag tänkte om du var som jag fast kanske då mer känslig än mig.

lothus1
0

Jag vill bara framlägga att ingen av mina möss kliar sig. De har inte ohyra!

lothus1
0

Det liknar dina symptom väldigt mycket eftersom jag har katter jag e lite allergisk mot, men har alltis struntat i det. Jag har ju tatt allergitabletter mot mina katter och så, men har skitit i det ett bra tag nu. Ska testa det medlet som Cosmonita skrev så får vi se om det blir bättre.

mandymoo
0

Ja och inte ha dom så nära ansiktet *ler*…

lothus1
0

Att inte ha dem nära ansiktet e ju svårt *ler* De är så goa ju. Men jag förstår…….ska försöka låta bli att gosa med dom i ansiktet =o) Iiiuuh, jag får inte pussa på dem längre =oO

Grodan
0

Jag tycker du genast ska separera de två mössen som du får klåda av, från dina övriga och gå till veterinär med dem…

Jag har ALDRIG hört talas om att man ska vara allergisk mot speciella individer på MÖSS pga päls… Det har jag väldigt svårt att tro på… Och jag har doppat min näsa i alla möjliga pälsar och inte reagerat annorlunda…

Jag tycker jag att du genast ska kolla upp detta och inte gå o köpa massa medicin innan du VET säkert att mössen är friska!

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Grodan
0

Nu är vi ju alla visserligen olika och jag kan ju ha fel, bara för att jag inte varit med om att vissa möss har pälsar som en pälsdjursallergiker tål sämre betyder ju inte att jag har rätt!

Jag är inte allergisk, men kan reagera på möss och råttor, precis som alla andra kan. En gång hade jag en mushane som jag inte tålde. Han hade så extremt stark lukt att jag fick jätteont i näsan när jag var i närheten av honom. Det fungerade inte… Gråter

I a f, vem frågar man om detta med pälsar på möss? Kan man söka på nätet? Har någon forskare kollat upp detta någon gång?

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

lothus1
0

Det är en intressant fråga. Ska googla lite efter svar. Tror inte att det finns så mycket om detta ämne, men, men….jag testar.

Fortsättning…

Jag har nu googlat en stund och har inte hittat något relevant. Det man skulle kunna göra är att skicka en fråga via mejl till ett forskningscentrum som forskar just med möss.

Eller…..