Underbar länk.
OT?
Nä, det tycker jag inte. Åtminstone inte för mig.
http://www.nilsonne.se/?p=875#more-875
Det här är faktiskt grunden för min egen musuppfödning: ett djupt naturvetenskapligt intresse för domesticeringsprocesserna över tid. Bland annat.
Även etologi, evolutioinsbiologi, och naturvetenskap överlag har en fot med i laget. Liksom relationsetologi mellan människa - djur.
Såååå djupt fascinerande!!!

Å! Verkligen jätteintressant!
Men det har ju pratats om det tidigare, att det tycks hänga med vissa egenskaper med ett visst utseende. Det är spännande! Finns det redan där, liksom på något sätt? Och kan det kanske vara så att vissa egenskaper är direkt kopplade till t.ex. olika färger fast vi ännu inte vet om det? Som t.ex. fetma och röda möss, det vet vi ju om. Men kan det finnas fler, mer komplicerade mönster, tro?
Sen är det ju klart att vissa utseenden kan ju påverka t.ex. temperament. En mus som ser sämre kanske blir lugnare. Eller räddare? Så kan det ju vara också, förstås.
Känner att jag vill starta en ny utstickartråd.
Älskar mina stora små vänner..
Jag må verka totalt lat nu men jag är SÅ glad över att ha er alla här… Så jag som har svårt att ta in info kan få hjälp av er…
inte menat som om jag inte Vill men jag har så svårt att läsa mkt info och ta in det…
Tack ännu en gång
intressant läsning