Mus iFokus

Mus

Etikettermatutfodring
Läst 1650 ggr
Grodan
0

Nötter med skal

Mina möss har fått lite olika nötter med skal nu i dagarna. Av Krakmandel, Pecannöt, Valnöt och Hasselnöt var Hasselnöt klar favorit - trots sitt hårda skal gnager de upp den på nolltid de små mössen. Valnöten har de knappt gnagt på alls… På andra plats kommer Pecannöten.

Hur är det med era möss?

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Terato
0

Haha, mina är för lata! :P Men jag delar en valnöt på mitten och stoppar in till dem. Det blir lite kämpande ändå. Och de älskar det! Kanske kommer de ha motivation till att ha sönderen hel valnöt nu när de vet hur det smakar!

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

[Thiah]
0

Jag har inte ens försökt ge mina med skal för jag är själv för lat för att ha det hemma… hehe

MP160
0

#2 Haha, det är samma här. Köpte en påse med skalade julnötter som dom fått lite ur, men ska nog prova köpa några med skal få se hur dom bär sig åt Flört

Muszimba
0

Mina får de där som Janne "Stållångben" Långben äter för att bli stark och flygande, alltså jordnötter med skal och sedan valnötter utan skal.

Grodan
0

Macadamianötter kan jag rekommendera! Kanske inte MED skal, då skalet är väldigt hårt… Jag hittade dock macadamianötter på LIDL som var lite uppsågade (samt saltade o rostade, men ärligt så smakade de inte salt alls…) och lätta att få upp… och MAJGADD va mina möss älskade dem!!!

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

martinc
0

har provat med hasselnötter och valnötter. Nästan alla älska dem men nåra strunta i dem^^

men sen när ja öppnade skalet lite så tyckte de oxå om dem ;P

Terato
0

Å, vad kul! Ska kika om Lidl här hemma har likadana.

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

[Theriss]
0

Ingen mus hos mig har någonsin tuggat sig igenom någon nöt jag gett dem, knappt ens jordnötter.. haha

Elyria
0

Nu har jag gett alla våra möss varsin hasselnöt. De som har burkompisar fick också en valnöt och en krakmandel (räckte inte till alla..). Och det är hasselnöten som är favorit. På nåt sätt lyckas de få upp skalet på den men ratar de andra nötterna.

Valnötter har jag gett dem förut ibland, men halva med skal eller helt utan skal. Men de verkar inte så förtjusta i dem - valnötterna ligger ofta kvar orörda.

Alla mössen har inte öppnat sina hasselnötter, men många av dem. Men det är likadant när de får jordnötter. Trots att det är så lätt att öppna dem är det vissa som inte bryr sig om dem alls.

Elyria
0

Jag ville se hur macadamianötter ser ut och googlade på det. Hamnade då på kolhydrater.ifokus

Nötterna anses vara mycket goda och dessutom inte så allergiframkallande som andra nötter.