Mus iFokus

Mus

Etiketteraveluppfödning
Läst 939 ggr
Nikka
0

Nikkas bebbar

Pärlan fick den 21 December 9 små rosa knyten! Vet inte kön på de ännu, men lägger upp bilder på de så de som vill kan följa med i utvecklingen!

Endel av ungarna kommer att vara till salu, vet dock inte hur många eller vilka än. Men de som är intresserade redan nu kan höra av sig. De kommer kosta runt 60-70:-, men det viktigaste är vart de hamnar!

Nikka
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bild på mamma och pappa.

**Mamma
**
Just like a Pearl "Pärlan"
_Svartögd, Vet ej pälsfärg

_Jättemysig lite tjej, med otroligt lugnt temperament. Ligger som en liten säck potatis i handen. Tror hon har tassdarr men är ej säker. Otroligt mysig iaf! Skulle bli glad om ungarna ärvde hennes temperament.

**Pappa
**
Always So Pious "Pysen"
_Svartögd, Choklad Tan

_Välidigt nyfiken och otrloigt aktiv och allert kille, som helst av allt skulle vilja vara fri och springa vart han ville. Raka motsatsen till Pärlan, så ska bli spännande att se hur ungarna blir.

Nikka
0

Här är ungarna ett dygn.

Nikka
0

Här är ungarna fyra dagar. Växer så det knakar!

Nikka
0

Här är de fem dagar. Riktigt kul att kunna urskilja färger nu! Det är det mest spännande!

Terato
0

Å, det låter som en jätteintressant kombination rent temperamentsmässigt!

Och jag ser att det blir mycket tecknat i kullen! Kul! :D

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Nikka
0

Fem dagar här, enskilda kort.

Nikka
0

#5 Jo! Ah, jag gillar tecknat *hihi*

Druke
0

Vilken härlig teckning musen på bild nr. 6 har!

Grodan
0

tycker nr 1 o nr 8 är bedårande! skall bli kul att se dem växa upp!

har du någon koll på könsfördelningen?

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Nikka
0

Här är ungarna 8 små dagar! :D

Nikka
0

En till bild

Nikka
0

En sista bild… ska ta enskilda också nån dag.

Nikka
0

#8 & #9 :D Jag gillar faktiskt 3:an, han blev helt beige typ och har en pannfläck, precis som sin pappa :D
Blev en choklad tan oxå och en helsvart, lite av varje dvs! :D

#9 Tittade och försökte jämföra könen igår, men good, det är hur svårt som helst, så svaret idag är nej, har inte koll på könsfördelningen… tyvärr. Skitsvårt att se skillnad tycker jag! :O

Terato
0

Nä men guuud så söta! Vad mycket färger det verkar bli!

Det är jättesvårt i början men jag tycker det är lättare när man väl gjort det en gång eller två! :P Prova lite till! Titta och titta och gå på känslan. Bästa är ju att kolla avståndet. Jämför dem med varandra, annars är det typ omöjligt när man aldrig gjort det förut.

teratos.r8or.se

Guldgruvans1
0

Meeeeen då! gud vad fina 1:an och 6:an var då! Ser ut som små ko-möss.

Otario
0

Aww, så söta :'D

/ Emma

Nikka
0

Har försökt kolla lite kön nu, men shit, fortfarande skisvårt att se (iaf för mig som inte kollat kön på musbebbar förut)… men jag har lite gissningar efter att ha "jämfört" lite.

Gissningar (kan dock ändras, ska kika efter om några dagar igen):
_Se inlägg #6
_1:an Hane
2:an Hane
3:an Hane
4:an Hona
5:an Hona
6:an Hona
7:an Hona
8:an Hane
9:an Hane

Lite hjälpmedel kanske, är hanarnas organ lite spetsigare än honornas, och honornas mer runda? Så har jag kollat iaf, för länden mellan "hålen" är typ samma tycker jag… :S

Terato
0

Lägg två stycken i handen och lyft på svansen och kolla rumpan. Det tyckte jag var lättast. Man måste titta på dem samtidigt om man är ovan, annars är det skitsvårt att se. Vissa kan se att "pluppen" på hanarna är större men det är inte alls ett lika säkert kort att gå på. Honorna har öven som en liten sträng som går mellan öppningarna. Men jag tror ögonen blir tränade efter ett tag.

Men kolla även efter tuttar på honorna. Endast honorna har tuttar. Jag glömmder jämt bort det men det är ju ett rätt säkert sätt att kolla. Vet dock inte när det börjar synas!

teratos.r8or.se

Nikka
0

#18 Okej! Ska kolla det! Hoppas på att jag har tagit fel på vissa så de flesta är honor… :P Alla favvisarna var hanar (om jag gissade rätt dvs.)

Ja tuttarna ja, de är ju bara 2 veckor (nästan) så de kanske inte syns än? Någon som vet när de börjar synas…?

martinc
0

när pälsen har kommitGlad så va de iaf på minaFlört

Terato
0

#19 Haha, fast favvisarna brukar vara hanar så du har säkert sett rätt! ;)

Jo, vid två veckor tror jag det ska synas tuttar! Och du får ju släta korthårsbebbar också så då borde det vara ganska lätt att se dem.

teratos.r8or.se

Nikka
0

Har kollat igen nu och jag är ganska säker på könen nu, alla jag trodde var honor hade tuttar och hanarna va utan.

Ska lägga upp enskilda bilder nästa vecka då de öppnat ögonen!

Svårt bara vilka man ska behålla själv och vilka som ska säljas… usch usch :/

[Theriss]
0

Ja visst är det svårt att välja. Men till slut brukar man hitta någon favorit.

Anna-Helga
0

Åh nr 1! <3 Kyss

Terato
0

#22 Åh vad duktig du är som hade rätt från början! :D

Om du vill kan du ju göra så att du sparar dem du inte kan välja mellan och säljer dem du är säker på att du inte ska spara. Och så kan du fortsätta att sälja sen eftersom.

Jag är ju inte speciellt erfaren av det där med att sälja möss men jag tror folk bryr sig ganska lite om att de absolut måste ha purfärska 5-veckorsbebisar. Jag bryr mig iaf inte om det. Tvärt om eftersom jag bryr mig om temperament. Det är lättare att bedöma temperament på en lite äldre mus!

teratos.r8or.se

Nikka
0

#25 Tackar! :D

Jo men precis, det kan ju oxå vara så att man bestämt sig för att sälja en mus, men sen visar det sig att just den musen är underbar så man kanske vill behålla den iaf. Men jag kommer lägga ut en annons när de är ca fyra veckor, iaf för de jag vet bestämt, och så får jag väll sälja allt eftersom.

Visst är det roligt att köpa en mus som är bara några veckor, men det är som du säger, det är nog roligare med en mus man verkligen gillar, oavsett ålder.
Hoppas bara att någon faller för mina småttingar! :D

Nikka
0

Här är ungarna 7 dagar. De hoppar och skuttar och vågar nääästan komma ut ur boet :P
Det förvånade mig att så många blev rödögda faktiskt, trodde jag inte! Synd, gillar svartöga möss. Mamman måste ha en rödögd förälder.. Eller pappan, men det ser mer ut som att mamman kan ha rödögdt i familjen.

Bilderna är i samma ordning som inlägg 6, så man kan se hur de ser ut nu och då.

Såhär ser det ut då

1. SÖ Hane, Flip
2. RÖ Hane, Zipper
3. RÖ Hane, Zid
4. RÖ Hona, Prissy
5. RÖ Hona, Duchess
6. SÖ Hona, Zira
7. SÖ Hona, Kiara
8. RÖ Hane, Koda
9. SÖ Hane, Figaro

Alla ungar har Disneynamn :)

Stannar ev. här: Kiara, Zira, Zid, Figaro.. resten är fortfarande osäkert

Nikka
0

Vid intresse, skicka ett PM! Inte säkert vilka jag släpper iväg, men kontakta mig gärna om du fallit för någon _(utom de "paxade").

_Skriv gärna i PM:et var du har för erfarenhet av möss, och vad du kan erbjuda. Hemmet är viktigast!

Pris: 75:- (kan disskuteras)

Nikka
0

Duchess vill inte vara med längre..

Nikka
0

Oooh!

Nikka
0

Gos gos!

Pimu
0

Koda o Flipp är väldigt fiiina !!

MP160
0

Allihop är sjukt underbara! SkrattandeKyss

UlrikaD
0

Otroligt fina. Flip och Dutchess är ju mina favoriter.Kyss

Terato
0

Jag älskar rödögda möss! Speciellt i den där färgskalan! :)

teratos.r8or.se

TheBest
0

jag älskar 1 och 6. finns de kvar? vart bor du?

Grodan
0

#27 fint, men så liiiiten bild… vill se jättebamse stor!!!

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️