Mus iFokus

Mus

Etiketterburströinredningtillbehör
Läst 623 ggr
glutt96
0

lätta saker till möss

kan man fixa saker åt mössen med saker som man kanske har hemma men som man inte använder och saker man kanske hittar ute och så jag vet att möss gilalr att leka med det mesta men vet itne vad jag ska fixa till dom vet nån något ?

axilur
0

Ja, ta allt du har bara! Tungan ute

Jag brukar ställa in en badrumshylla till dem ibland t.ex. Den har tre våningar och är perfekt som lite klätterredskap. En pärm har jag ställt in en gång också. Hink med jord att gräva i, om man har det hemma. En toapappers/hushålls-rulle som inte är helt slut som de kan riva sönder själva. En dålig bok att strimla. Det enda jag försöker att inte använda mig av är plast som är "gnagarvänligt", så jag slipper stora hål i saker. Men annars går väl det mesta egentligen, så länge man inte är rädd om det.

Just nu har jag en massa grenar kors och tvärs, en trästege, en repstege, en hängbro, äggkartonger, toarullar, en sten som kanske vässar klorna litegrann, en mugghållare i papp från Sibylla, tidningspapper och ett hus.

Jag skulle vilja lägga in en sko eller en stövel som jag har gjort ett hål i framme vid tåsidan. Det skulle nog se rätt kul ut. Kanske en galje med en gammal tröja på upphägd i burtaket om man har stor bur? Kanske en med fickor som de kan ligga i. :)

/Anneli

Nikka
0

Jag har en gammal sko i min bur, den diggar tjejerna stenhårt. Det var hål framtill, och det hålet använder de nu som "nödutgång/ingång" om de vill gömma sig eller så. Den har ganska högt skaft och är av typ, superbra sko!

axilur
0

#2 Skicka den andra dojan till mig! Flört

/Anneli

Nikka
0

#3 Haha, inte så trevligt att få en trasig och använd dojja på posten! ;)
En av mina tjejer har dessutom börja bädda eller nått och grejja i skon nu, vette sjutton hur det ser ut i den nu, men hon gillar den nog mest. Kan ta kort nån dag!

[Thiah]
0

#4 ta gärna kort : d

jag sätter in precis allt till mina…Som tur är för mig har jag en teknik tokig karl som drar hem precis alla sorters kartonger och skit hela tiden…Sätter ner det mesta till tjejerna. Har även en stor  kartong full med saker jag "kanske behöver någon någon gång till mössen"

:D