Bojkotta Iams NU!!!
http://www.iamscruelty.com/index.asp
Vidriga, äckliga människor som inte har en uns av medlidande eller empati i sina hjärtan =o(
Skulle aldrig i hela mitt liv köpa nåt från Iams till mina djur!
URK, säger jag bara 

Jag är glad att vi i min familj aldrig har köpt Iams till varken våra katter eller hundar. Har själv på senare år hört så mycket skit om dem….så vid ett hund/katt-köp blir det defenitivt inte Iams.

Synd bara att detta företag inte är det enda =o(
Kollade listan av icketestat på djur-foder och hittade varken Hills eller Royal Canine 
Sedan påverkar ju det här våra möss genom att många blandar i kattmat i musmaten.
Vad ledsen man blir varje gång sådant här sker. Det kommer aldrig ta slut. Det är som en evig kamp.

Asså den sidan e ju bara skitsnack från en av Iams konkurrenter! Har funnits i mängder med år & ska nog tas med en nypa salt!
Sen skulle jag aldrig ge mina djur iams, hills, RC, eukanuba mfl då de tillsätter en antioxidant som anses vara ganska så kraftigt cancerframkallande!

Om det nu är struntprat, hur förklarar du den dolda kameran där regelrätt djurplågeri utförs???
Plus att den är länkad från PETA´s sida!

Usch det är så att man gråter, stackars små vänner. 

Jag har nu skrivit till Peta och frågat hur det har gått med Iams fall. Vi får se vad de svarar.

http://www.iamscruelty.com/iams-feat-purdue.asp
De har fått tillstånd mellan 2004-2006
Inte ens mössen går säkra tydligen för Iams jävla tester 
Detta har jag vetat om i några år och ta kolla upp Friskies, Whiskas etc har för mig de tillhör IAMS eller de oxå pysslar med detta. Bästa är att köpa svensk hund o kattmatt som Mjau och Doggy. Tyvärr tycker ju jag det inte är nå bra foder men det är mitt tycke. Jag kör med Royal Canin på katterna och hundarna. Eukanuba tror jag med ingår i IAMS företaget, kolla.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

Eukanuba tillhör Iams. Du har rätt, Mymlan.

Finns det någonstans en lista där man kan se vilka foder på svenska marknaden som inte gör sådana här hemska saker???
#3 Du vet inte vad du snackar om! det är inte alls en konkurrents påhitt. Hur kan amn ens säga så? Du kan omöjligt ha sett filmerna och läst texterna på PeTA.com det märks tydligt.
Iams är förresten absolut inte ensamna och inte heller värst. Finns mängder av hemskheter. Kolla in http://www.peta.com för fler filmer och utredningar.
jag föstår inte .. vad är det som har hänt nu ??
helt förvirrad
mmk, iams och företag som tillverkar katt-och hundmat utför plågsamma djurförsök på djur och du kan klicka på diverse länkar här ovan som leder till direkt olämpliga videofilmer, bilder etc. Är du känslig bör du INTE gå dit och titta!
Jag tillhör den känsliga varianten och klickar inte på sådana där länkar! Vill heller inte ha en otrevlig ton i en tråd, så om denna tråd urartar stängs den.
*kram* från sajtvärden

#3 Hittade svar om dessa antioxidanter i en anna tråd på ifokus:
http://norskskogkatt.ifokus.se/Default.aspx?ArticleId=1aba0615-8ac2-40fe-940e-f3f8722c0bf2
Jag kör Royals foder till hundarna, tänker inte byta. Jag vet att alla större foderföretag har djur som de testar sina foder på. Jag har själv inte varit hgos royal eller Iams, men en arbetskamrat har varit hos Imaspå studiebesök. Enligt Royal har de hundar och katter i nekklar, och har ungar, vuxna och gamla. De testar om djuren tycker om fodren, de ger dem foder med innehåll för att få pälsen att följa med genom tarmen istället för att kräkas upp. Royals rasfoder för plattnosar har de folmat hundar som äter ur glasskålar med kamera under för att se vilken foprm som är lättast för deras korta käkar att plocka upp. Inte plågsamt, men visst, det kanske finns sådant som görs i smyg oxå. Fast jag tror inte riktigt det…
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
tack groda.. jag kollade på en film där det var några som slog och flådde tvättbjörnar när dom fortfarande levde.. jag stängde av direkt .. usch jag gillar inte sånna här saker
Vad har detta med möss att göra? Äter de Iams?
Möss används i experimenten också…inte bara katter och hundar…
Eftersom jag kör med kvalitets foder till hundar 2st och till katterna så får ju även mina råttor och möss detta. Så nog äter möss detta med..
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

Jag har skrivit till både Peta och Djuren Rätt angående Iams förehavanden. Vill veta hur det ser ut idag. Vi får se vad jag får för svar.
Sedan frågade jag om de kan ta fram en lista på vilka foder som INTE har tester på djur på sitt schema.
På Iams hemsida dementerar de exakt det som "Iamscruelty.com" lägger fram som djurplågeri. Men dom filmer som presenteras där ser "vårdarna" väldigt ointresserade ut tycker jag. De gör det liksom för kameran känns det som. Kolla bara på filmen om hundarna……gaaah….det är lätt att dementera och filma "bra" sekvenser. Det betyder inte per automatik att allt e frid och fröjd. Jag tar helt klart det säkra före det osäkra!
#18: Ja, mina Rådisar äter också kattmat och hundmat. Torrfoder har de fått hela tiden och så fick de för första gången igår en portionsförpackning med kattblötmat.
Peta er bare fanatiske folk som vil tjene penger… Søk på "Peta Kills Animals" eller noe sånt, så finner dere en fin liten hjemmeside..
#21 Jag stöjder inte PeTA till 100 % och jag har sett en del bakom kulisserna-utredningar om dem så jag vet att det inte är bara guld och gröna skogar och djurens b'ästa. MEN de fyller ett viktigt syfte när de lyfter fram sådana här frågor, visar dessa bilder för det får oss att tänka efter coh bli medvetna…djurplågeri ska inte kunna ske i skymundan utan att vi vanliga människor vet om det. Vi ska inte leva i en rosa dröm, vi ska VETA vad som händer med pälsdjuren, med labdjuren osv…det är viktigt. PeTA är viktigt.

Om ni har sett Bullshit med Pen och Teller skulle ni inte vilja ta i PETA med tång ens en gång. Enlig detta TV program så skall PETA enligt viceordförandes tal inte godkänna någon typ av djurförsök, inte ens för mediciner. Dettta sade vice ordförandet som är diabetiker och behöver insulin.
Enligt detta program har även PETA köpt ett stort frysrum som dom har i sina lokaler, varfö, jo dom räddar massor av djur men vissa djur måste man avliva för deras egen skull dom är för sjuka eller skadade. Under ett år avlivades över 13000 djur och dom lycades rädda ca 1000 djur. Nä PETA är iinte djurens vänner även om dom vill påstå det.
Sedan är det idag väldigt enkelt att göra en film som visar missär och grov misshandel av djur utan att det finns. Så filmer kan man ta med en nypa salt, givetvis även Pen och Tellers Bullshit, men jag tror att med allt stöd dom fick av diverse "aktoriteter" inte har helt fel och PETA bode avskaffas. Jag har även på annat håll hör massor av negativa åsikter om PETA och även peroner i dess styrelse.

Jag måste erkänna att ju mer jag hittar på nätet desto mer skeptisk blir jag nu.
Om man läser vad alla inblandade skriver och har dokumenterat så vet man till slut inte vem man ska tro på egentligen, MEN det ser jävligt illa ut just för PETA. De har blivit åtalade på hela 31!!! punkter av djurplågeri om man ska tro på dom nyheter jag läst.
De har tagit emot djur som de lovat att omplacera, men har sedan hittats avlivade i kontainrar och stora soptunnor. Friska djur tom….
Jag blev för uppriven när jag såg videon på Petas hemsida och agerade överilat. Jag ber om ursäkt för detta nu. Vem man ska tro på???………………………ja, inte en jävla aning nu faktiskt, men en sak vet jag i alla fall. Dessa videosekvenser med illa behandlade djur är äkta och kommer ju någonstans ifrån……eller hur?! Så reaktionen var helt försvarbar, MEN min rubrik var totalt överilad.
Spelar det någon roll om PeTA är oseriösa?
Det är ju inte direkt så att jag tänker gå med i deras lilla förening. jag är inte heller för absolut liberalism för djuren, alltså att man ska släppa varenda kossa och minigris fri på gator och torg. jag äter även kött och använder läder, har tex skinnsoffa.
Det spelar dock ingen roll för jag tycker FORTFARANDE att filmer av den här typen är bra!
Måste det vara svart eller vitt? Kan det inte finnas ett mellanting?
Måste det vara så att antingen är PeTA seriösa och gulliga och fina och då tror vi på deras budskap eller så är PeTA oseriösa och då skiter vi i allt de försökt förmedla också?
Jag förstår inte logiken. Jodå det går att få filmer och utredningar att se värre ut än de är men ni måste ju också komma ihåg att ingen rök utan eld! och vissa filmer GÅR inte att ta för annat än fakta. Kolla Kinas pälsdjursindustri till exempel. Eller kolla labbdjuren där möss och råttor får ligga med kramper i timmar innan de slutligen dör, bara för att man ska få fram hur stor dos som är lämpligt av något preparat. På filmen sägs att råttorna låg i 14 timmar innan de dog. Jag tycker inte det spelar någon som helst roll. Även om det så bara var 5 minuter i själva verket så är det fortfarande vidrigt och totalt onödigt.
Jag har studerat hela PeTAs hemsida ochsamtliga filmer och har även läst och studerat motståndarna och jodå, har även sett programmet Bull Shit så jag tycker mig nog sitta på tillräckligt med kunskap för att bilda mig en uppfattning.
TITTA på alla filmer vettja!
Titta på den stackars kraken till pälsboll som får händerna avhuggna och sedan pälsen med skinn och allt avdragen av kroppen som om det vore en tröja. när den sedan blivit naken så kastas den i hög för att ligga där med köttet blottat över hela kroppen, liggandes i den gassande solen….fullt levande…
Öppna ögonen folk istället för att klaga på en förening. Skit i PeTA det gör jag, bryr er om djuren istället. Bry er om att djur behandlas killa…nu, idag och hela tiden.

Håller med Beckah82 helt och fullt!
Det verkar vara så över hela världen.
-Vad det än gäller; människor eller djur som far illa, man hittar något som är fel i organisationen, i ett parti , en förening eller organisation och sedan blir det smutskastning i media och så tar det över. Man glömmer det det igentligen handlar om ; att människor och djur far illa, så är det här i Sverige och överallt runt om i världen…
Om man granskar och är saklig är en sak, men allt annat kan man låta bli, tycker jag.
Det är så sorgligt.
Finns någon lista på djurfoder - i detta fall katt torrfoder - som INTE utför plågsamma djurförsök samt tillverkar ett BRA foder?

Och hundfoder??…

Ja, ja, jaaa, jag fattar!
MEN nog vill jag ändå medge att jag egerade överilat. Peta verkar vara oseriöst och VISST måste man ändå ta till sig allt som visas på sidan dock!!!

vad som är ett BRA foder beror på vem man pratar med ju. Det finns så mycket att ta hänsyn till att det är omöjligt att peka ut ett foder som enligt allas åsikter är bra.
Själv så har jag valt bort all typ av artificiella antioxidanter & tillsatser! Det finns en massa att läsa om dessa ämnen (Butylhydroxyanisol BHA E320 , Butylhydroxyoluen BHT E321 & Ethoxyquin) om man söker på internet. Svårt att hitta riktigt bra tunga vetenskapliga belägg på saker & ting dock… Oftast står det bara "av EU godkända antioxidanter" eller liknande på fodersäckarna…
jag menar givetvis ur djurens aspekter… ett foder som är högkvalitativt och som djuren kan ta upp näringen ur och som inte bara rinner rakt igenom djuren etc etc…
Asså, jag vet inte vilka jag ska lita på..
Jag litar nog mest på PETA.
Jag är vegetarian, jag äter sallad o bönor och sånt.
Men jag har skinnsoffa och sånt.
Många säger att vegetarianer är s.k veganer.
Men det stämmer inte..
Hälsningar,
Carlo
Följ mig på instagram: andrethenoble
Medarbetare på choklad.ifokus.se & blodgivning.ifokus