Skumt betéende
Skulle flytta en hona till en tjej som är ensam (pga att vi aldrig kom till stockholm) så att hon inte får gå själv jättelänge…
Men då försökte hon para sig me den nyinflyttade 
E hon knäpp lr e de bara för att visa rangordningen lr nåt liknande? (trodde inte att möss gjorde så)
Och ja LOVAR att de e 2 honor.
Fast ja tyckte så synd om den den "nyinflyttade" så hon fick flytta tillbaks

Det lär vara rangordning om den honan är äldst och kanske även starkare och tuffare i psyket än den andre. Var buren nystädad, martinc? Annars så visar den honan att det är "hennes" bur.
Fast de va den yngsta som gjorde så.. Dock e hon den största av de 2.
Ja skrev aldrig det, men de va i min säng de fick träffas..
Men ska ja bara låta de vara ett tag så går de över lr?
hon är bara bisexuell… inget att bry sig om…

honor kan behöva avreagera sig ibland när de löper då "förökningsbehovet" (nytt ord?) är stort på möss, så det är fullt normalt beteende, dock inte alla honor gör det eller har behov av det… mina honor t ex gör det inte
ärligt så tycker jag det är en mkt bra grej att någon eller flera löper när de sätts ihop, då lär de känna varandra rätt intensivt och får gemensam lukt. att de skulle börja bråka efter det är ganska ovanligt… 
Taha, sådär håller en mustös på här hemma, tycker lite synd om hennes offer dock. Tack å lov blire inte allför ofta numera. 
#3 "förökningsbehovet" ne då, de känner ja allt igen 

Ok. Så ja ska låta den andra stackarn stå ut?^^
haha… intressant följdfråga…
Det normala beteendet innebär att det händer ibland, kanske även vid dominans. Om det dock får onormala proportioner så ska du ju givetvis följa ditt förnuft och kanske inte, som du själv skriver, låta den andra stackaren stå ut - förutsatt att du kan läsa av musen så pass mkt att du ser att hon inte mår bra i situationen.
Att hanar inte mår bra av att bli ridna på - då det uteslutande sker av dominans - är något jag är ganska säker på, men honor har jag själv inte sett lider av det. Dock hade vi ett fall här på mus-ifokus för ett tag sedan med ett stressat beteende i en honflock, som inte fanns någon bra lösning på annat än att låta den stressade inte få bo med dem som mådde dåligt av hennes beteende.