Mus iFokus

Mus

Etiketterköpessäljefterlysningauktioner
Läst 705 ggr
reverse
0

Bur säljes

Säljes: Habitrail safari-bur.

Bild 

Hittills inte använd, bara tagen ur förpackningen och ihopsatt. Kommer räcka med den andra bur jag har ett bra tag till, så den här tar bara upp plats i onödan!

100:-

//Lina

reverse
0

Ha, för den som har plats och ambition kan ju detta vara ett kul alternativ. Finns ju rätt många möjligheter med de här burarna.

http://www.geocities.com/pets_hamsters/cages_arenas.jpg 

//Lina

Mymlan
0

Min dvärghamster vantrivdes i en sån där, så jag har oxå en tom. Men jag har inga rör till den endast en utkikspost.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

lothus1
0

Ha, ha, den kan man ju bygga i all oändlighet ju =oP

Det ser ut som en växthusanläggning ;o)

reverse
0

Vantrivdes? Tja, alla kan ju inte gilla allt förstås. =P Hade ett par möss för flera år sedan i just en sådan här bur och de trivdes bra, när jag tog bort det där hjulet som tar upp alldeles för mycket plats. Gav dem mycket extra springyta just eftersom jag hade rör och labyrint och sådant då också.

//Lina

reverse
0

#4 Haha, växthusanläggning lät ju inte helt fel faktiskt. Hade man flera sådana där sammankopplade kunde man ju göra olika miljöer i varje. En "vanlig" med spån etc och en annan kanske fylld med jord, växter och grenar etc, en tredje med någon form av sandtema. Och så vidare. =)

//Lina

Mymlan
0

Hade en robowski i den tills katterna rev ner buren ner i kattsandlådan så buren särade på sig där satt robowskin i kattsandlådan den skyldiga katten vart rädd och sprang därifrån, glömde av Robowskin som lätt kunde bli kattmiddag. Nackdelen med Habitrailburarna de lossnar väldigt enkelt mellan botten o galler. Sedan fick en sibirisk dv hamster flytta in i den buren, hon trivdes ej så hon satt i den ngn vecka sedan fick hon ett akvarium istället..

lothus1
0

Reverse: Vilken kanonide´ Reverse!!!

Olika miljöer gör faktiskt mössen gladare har jag märkt =o)

Med tanke på min "dynghög" jag gjorde åt dem ;oP

reverse
0

#7 Jag skulle lätt ge mig på något sådant om jag hade plats för det. =) Blir som en amusement park ju. Men jag bor i en etta på 23 kvm, så det är inte riktigt aktuellt för min del i dagsläget. =P

//Lina

lothus1
0

Nää, då är det lite jobbigt =o/

Jag funderar på att köpa ett till stort terrarium (190L) till mina möss. Jag har två, men den ena tycker jag är alldeles för liten fast den är L50xH40xD30. I den lilla har jag 3 muslingar. De är små möss, så Freja & Kantarell får ha det stora terrariet eftersom de är en större art =o)

Gillar inte ens att ha EN mus i ett 30x30x30, det är mini i min smak.

cosmonita
0

Jag har en Safaribur och är nöjd med den. Hanen som bor däri verkar också nöjd Glad

Skulle gärna köpa buren av dig reverse om vi bodde i samma stad eller om jag skulle ha vägarna förbi.

mandymoo
0

När det gäller storlek på bur till sina små så vill vi nog alla ha så stora som möjligt.. men ibland så har man inte utrymme *ler*…. Sen tycker jag att om man har mössen ute mycket och umgås med dom - låter som springa runt på bordet o sitta på axeln osv… så behöver inte buren vara lika stor som om man bara har dom i buren o inte umgås med dom lika mycket…

Stora burar o många möss i kan ju också göra att det är svårare att få dom så tama som man kanske önskar sig *Ler*

Jag har en leklåda som ska bytas ut och ändras… den gillas skarpt av dom alla *ler*

lothus1
0

Kan hon inte skicka den till dig, Cosmonita ;oP

cosmonita
0

#12 Det går säkert men då blir det inte så billigt längre Flört

mandymoo
0

Nej dom kostade 198 kr sist jag var in på djurmagasinet o tittade… o 50 kr är inte mycket om man ska lägga det på frakten *ler*

lothus1
0

Du har rätt Mandymoo……..som vanligt ;o) Mina möss bär jag på mina axlar dagligen ;o) De har bordet som lekplats De får vara med när jag går och pular med diverse saker =o) MÈN jag gillar att ha mina djur i stora burar. I en såpass naturlig miljö som möjligt där de kan springa ordentligt =o)

reverse
0

#13 Borde väl finnas någon som pendlar mellan Stockholm och Västerås kan man tycka? Själv åker jag bara regelbundet mellan Stockholm och Uppsala… Tågar till Karlstad i helgen, men det hjälper ju inte heller, för inga av stationerna är Västerås. =P

//Lina

mandymoo
0

Ja jag håller bara med dig… men man måste också tänka på att alla inte kan ha så… o då vill man ju inte ge dom "oro i magen" över att dom har sina djur på fel sätt *Ler* Utan att det finns flera bra sätt …

Egentligen kan man säga så att om man tittar överlag på djur så kan det finnas djur som sitter i stora burar som mår mer illa än djur som kanske för en stund får en liten bur … allt beror ju på hur man pysslar med dom o tar hand om dom. Att man ger dom bra mat o aktivering, artsällskap osv.

lothus1
0

Absolut är det ju så =o)

Så ni som läser det jag skrivit om burar, kom ihåg, det är min egen åsikt och inget ni behöver ta efter alls =o)

Kramen till er alla!

reverse
0

Wow, jösses. Action theme park för ditt lilla djur verkligen. Kanske lite för mycket? O_o

http://www.aguti.net/haltung/habitrail.jpg

//Lina

mandymoo
0

Göra rent den *asg* eller inte tala om att få tag på som små liven när dom får för sig att dom inte vill… *ler*

lothus1
0

Jäklars vilken labyrint =oP

reverse
0

Förresten har jag sänkt priset. ;)

//Lina

pirat-mus
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hej jag undrar om du har buren kvar maila gärna på dennispalm92@hotmail.comCoolMVH Dennis. P.s Rackarna på bilden skule ha toppen i den buren

Mymlan
0

#23 Tror Habitrailbur blir för liten för det antalet på bilden 5 st? Mitt tycke i alla fall.

reverse
0

Såld!

//Lina