akvarium / terrarium
Hur många här har akvarium /terrarium som bur åt sina möss? hur stora är dessa och vad fick ni betala för era?
Jag väntar hem några pygmemöss och försöker att hitta en lämplig bostad åt dom. Alla akvarium jag har tittat på har ingått i paket med pump och grejer och det behöver jag ju inte.
Finns det någon som vet var jag kan köpa ett vanligt fyrkantigt hederligt akvarium i sthlm? jag hade tänkt mig runt 100L?
Ett tips är att lägga ut en annons om att du letar akvarium. Och då poängtera att det inte gör något om det läcker eller ev. har någon spricka. Det är inte så vanligt att såna akvarier läggs ut på annons, och det är de som är billiga 

Mvh Stephanie 

Jag har ett akvarium till några av mina möss… det är typ L:95 D: 41 H: 45 eller nått sånt, så det är väldigt stort och bra. Just nu bor det två vuxna och 9 ungar där.
Köpte det av en medlem här för 300:-, utan tillbehör förståss eftersom det var till mössen. Är mycket nöjd!
Kolla runt här, och på andra smådjurssidor, samt akvariesajten, alt. blocket.

Hornbach har jättefina terrarium som inte alls är dyra.
Jag har några stora akvarium till mina möss. Dem har jag fått.
Börja med att höra efter bland vänner och bekanta, arbetskamrater, skolkompisar, grannar, om de har något gammalt akvarium som står och skrotar i källaren eller på vinden, som du kan få eller få köpa billigt.
Förvånansvärt ofta har "folk" det.
Eller sätt en lapp på anslagstavlan i din affär (kunsum, ica, osv) och fråga detsamma. Lägg till att det inte gör något om det läcker.
Jag har ett stort hemmabygge som jag hittade annons på i gerbil.ifokus, de va en tjej som skänkte bort det. det ligger på L:139 H: 40 B: 40. sen har jag hittat stora akvarium på loppisar och så :)
Nice :) jag har lite svårt för det där att fråga andra om dom har saker man kan få. Men jag ska svänga förbi Hornbach idag :)
Hej! Jag är också på jakt efter ett akvarie till mina framtida möss…..kan du inte skriva om du hittade något intressant på Hornbach och vad priserna låg på.
Tacksam för svar :)
Pygme´möss skall du nog ha terrarium till. Kolla på repti.net (www.repti.net) samt på blocket efter billiga terrariums.
Vet inte riktigt hur stort pyggisar skall ha det, men tycker nog att de ska få en ordentligt stor värld att bo i - eftersom de kommer att tillbringa 99 % av sitt liv där i (en procent borttagen ifall de skall plockas ut vid städning av buren).
#8 Det lutar helt och hållet åt terrarium :) Finare att titta på också!
Hur stort föreslår du? Jag tycker absolut att det ska vara en ordentlig värld. Jag har haft tankarna på över 100L och jag vill gärna ha pekpinnar.
#7Jag ska försöka mig på att bygga med skog/natur tema och använda mig av höjden också.
Ca 4-6 pygmer är väntade. Vad tror du?
Ska försöka svänga förbi hornbach imorgon!
#9 Mer lättstädat också!
Storlek i liter är jag dålig på. Centimeter tror jag att du bör ha minst 80 i längd/bredd, 40 i djup och 50 i höjd. (hur många liter är det?)
#10 Det där med liter och mått, suck..
Jag vill ha ett stort utrymme, kanske runt 100 långt. Djupet bör ligga runt 40-50 tror jag. Och höjden får gärna vara väl tilltagen.
Sen funderade jag på hur viktigt det är att hela terrariumet har bänk under sig? jag har en bra möbel men jag är rädd för att den kanske är för smal, kanske bara runt 40djup, och terrariumet är 45 gör det ngn större skillnad?
Ett terrarium med måtten 80*40*50 är 160l stort och ett med måtten 100*40*50 blir 200l.

Mvh Stephanie 

tack stäff 
Wow, thankie :)
Var iväg på hornbach idag och tittade lite. Dessa två terrarium storlekar var intressanta. :) Men det blir nog det stora, helt klart!
100x40x50 = 879kr
80x40x50 = 745kr
på repti.net är det flera som har utförsäljning av sina terrarier, begagnade men så vatt? jag tänkte åka o glo nån dag på några burkar hos en i 08-området som slumpar ut en hel drös…
Det var ju inte så farligt dyrt, satsar nog också på det stora.

#17 Fanns ett ännu större som var 120långt, men tyvärr blir det lite för otympligt långt i mitt hem. Bor ju inte så stort 
Vad ska du ha för möss och hur många? :)
Funderade först på några taggisar, men har nu börjat tänka om. Tror det blir några "vanliga tammöss" Kanske minisar om jag hittar. Funderar på 4 tjejer. Detta kommer att bli mitt första musköp så det ska bli väldigt spännande. Därför jag håller på att samla så mycket info som möjligt så det ska bli så bra som möjligt
.