Mus iFokus

Mus

Etiketterleksakeraktivering
Läst 588 ggr
Catta89
0

Dumma frågar =)

Har lite frågor :)

1. Har läst att vissa har "gammla" damer som sällskap åt ensamna killar, när blir dom för gammla så att dom inte kan få ungar?

Har nämligen en ensam kille och så har jag en dam på ca ett och ett halvt år, kan då gå ihop utan att det blir ungar? För vill inte ha ungar med någon av dom nämligen .

2. Vad har ni för inredning till killburarna?

Tjejernas bur har jag inga problem med, men killarnas har jag ingen aning om vad jag ska ge dom att leka med.

Den ensamna killen har en stor gallerbur med tre hyllor som han klättrar upp på och toarullar.

ungkillarna har en duna och har fått en hundknut upphängd som dom klättrar på och en höboll som dom med tycker om att klättra på och toarullar.

Lite tips på inredning tas tacksamt imot Skrattande

freddan94
0

*putt*

Liz85
0

Fråga ett får någon annan svara på.

Fråga två sen… Det som är så härligt med möss är att de (till skillnad från oss människor som gärna vill skilja på genus) tar sin kompis som den är rakt av - oavsett kön. Mus som mus liksom, de fungerar på samma sätt… Frånsett det här med parningen förstås. ;)

Du kan lägga in ganska mycket till inredning. Toarullar, papphus, hjul, rör av olika slag, papper att boa med, hyllor… Testa lite och se vad de gillar att leka med. Alla mina älskar toarullar, oavsett om de är till för att gömma sig i eller gnaga ner till ogienkännlighet. Även toapapper är populärt, särskilt att ligga på. En av mina killar har dragit ut sitt papper ur huset och lagt det i ett hörn på nedervåningen, ungefär som en öppen bädd. Verkar vara hans favoritplats typ. :)

amaira
0

Det finns inga dumma frågor. (det finns bara dumma svar, har jag hört Flört)

Din gamla hona, jag skulle inte tordas. Troligtvis blir hon inte dräktig, men vem vet? Och skulle hon bli så kan det gå riktigt illa.

Nu vet inte jag heller, men jag tror nog att dessa "gamla honor" som nämts, först har försökts bli dräktiga, kanske med flera olika hanar, och visat sig inte bli. Men då börjar man inte vid ett och ett halvt års ålder utan långt tidigare.

Jag måste också lämna över frågan till någon kunnigare. Skrattande

Catta89
0

#1 Tack för hjälpen Skrattande

#2 Han har ett plast hus med massa toapapper och flera toarullar och tre hyllor som han måste klättra på gallret för att komma upp till för han e lite små tjock ( Tungan ute ) men känns ändå så tråkigt bara det ..

Men tack för tipsen ska köpa in lite saker så han har att pyssla med när studiebidraget kommer :)

#3 Okej, va inte säker så tänkte att jag frågar :) Men då får han gå själv i buren och va med mej lika mycket som vanligt då ..

Tack för svaren iaf :D

Om någon mer har tips på inredning så tas det tacksamt imot Skrattande

freddan94
0

varsågod!