Mus iFokus

Mus

Etikettfotografier
Läst 882 ggr
issa83
0

Mina första möss!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bildbomabar er med lite kort på mina första möss.

Siamesen Petite och Choklad foxen Pequeno, båda satin och har virvlar i rumpan:) Abbynesser eller vad det nu kallas SkämsOch båda är långhår

Petite och Pequeno betyder båda två "liten" på franska och portugisiska. Tyckte jag passade bra:)

issa83
0

Petite

issa83
0

Pequeno

issa83
0

Sötis på sitt hus

issa83
0

Pequeno och hans söta nos

issa83
0

Petite

Pimu
0

Petite - ser ut som siamese seal point ..  men jag är ingen expert ..

issa83
0

Oki tack. Läste nånstans att siameserna ändrar färgen lite, mörknar eller nåt sånt med åldern.. han är bara lite över en månad gammal så hans utseende kanske förändras eller?

Någon mer som vågar chansa på vad Petite är för typ av siamese

Pimu
0

.. just de jag tänkte på .. min EMO är blue point siamese o han är inte heller så gammal .. men din kille ser mer choklad färgad ut på pointerna ..

Sandra-L
0

Din siames är en sealpoint =)

hans färger kommer synas mer och mer med tiden, ju mer han växer =)

issa83
0

#9 Tack Sandra :)

issa83
0

Ny bild tagen idag:) Jag är så glad för dessa två grabbar. Har ju aldrig haft möss förr men jag är glatt överraskad. Lille Pequeno har från dag ett legat i min hand och njutit av att bli klappad medan Petite inte alls förstår att händer inte är farliga. Jag har jobbat med honom korta stunder varje dag, men idag kom jag på att om man tog upp båda två så kanske han ser att hans bror ÄLSKAR att mysa och bli klappad av matte. Och det hjälpte lite faktiskt. Pequeno var lika lugn och mysig som vanligt och Petite fattade snart vinken och lugnade faktiskt ner sig några gram också :)

Mymlan
0

Ser ut som du fått ett kärleksbett i fingret av dem *ler*

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

issa83
0

#12 hehe näää, dom är oskyldigaKyss Det är en hamster som har mellanlandat här några dagar på väg till sin nya matte som tog sig en rejäl tugga, ajajajSkrikandes

Druke
0

Åh, vilka sötnosar! Toksöta namn har du gett dem också! Grattis och lycka till! Kyss

Vattnadal
0

#13 Klart den gjorde, det är ju en hamster!Tungan ute

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

issa83
0

#15 nu var du taskigGlad

Guldgruvans1
0

Miiiiiin egenuppfödda hamster, som annars är pussvänlig och go…men Issa råkade ju väcka han väldigt överasskande.

Sorry Issa, inte hans mening ju…hihi.

Kram!

Mymlan
0

#17 Klart han vart så han drömde ju söta drömmar om vackra hamster damer inte tusan vill man bli väckt då inte. *S*

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

issa83
0

#17 jo det var fullkomligt mitt eget fel. Han är en sån social snäll liten kille annars. Det är knappt vi hinner med att ha våra egna djur ute på kvällarna för han skuttar runt där i buren och förföljer oss med sina stooora bedjande ögon när man går förbi så man blir ju tvungen att ta upp honom…gång…på gång…på gång:)

Guldgruvans1
0

Han är verkligen saknad….

freddan94
0

Grattis till din första mus!!!

[Theriss]
0

Tänkte bara vara lite onödig och säga att stavningen petite avser något som är en tjej eller feminint… gäller det killar stavas det petit, utan ett e på slutet (och t:et uttalas inte, blir bara peti med betoning på i:et)
Så, nog med franskalektionen Flört

issa83
0

#22 oki haha tack. Så denna lille kille (som numera bor hos Zickan) heter alltså Petit..inte Petite :)