Fundering..
Satt häromdagen och tittade runt på amerikanska mus forum(vilket tittade jag inte på ,tyärr. Bara googlade…). Såg där ett inlägg av en man som sa att han hade flera möss hur många minns jag inte men det var väl mest den ena som inlägget gällde. Denna var allmänt sjuk enligt vad jag läste(minns inte heller exakta symton men det var något i stil med håglöshet, sitta med uppburrad päls, inte lika kontakt sökande som vanligt, åt inte bra…). Musen ifråga var runt 1 år och 8 månader (give or take) gammal och mannen skulle inom någon dagar åka bort och vara borta i två veckor. Han frågade då om han skulle avliva musen innan han åkte bort eller vänta tills han kom hem igen och se hur det var då (kortfattad beskrivning då minnet är bra men kort, speciellt på engelska..) .Han valde sen att avliva musen då han enligt sin erfarenhet inte kunde hjälpa musen.
Det jag funderar på är inte om han gjorde rätt eller fel. Ingen annan än han såg musen och visste hur läget var. Uan det jag funderar mest på är det forumets respons. Dom skällde ut honom efter noter, sa att han skulle gett musen till dem så de kunde sköta den. Han svarade med att han haft möss i 40 år och därför hade erfarenhet men ändå fick han skit eftersom han skapade tråden och frågade om avlivning.
Det som stör mig mest och varför jag skriver denna tråd är att han blev direkt banned for life, Alltså han får aldrig komma tillbaka det och skriva. Ingen godtog hans synsätt eller frågade om han skötte avlivningen på ett bra sätt…
Varför detta stör mig och blir ett lång inlägg är ju för att detta forum är så bra. Här kan man diskutera t.ex. min siri som blev kocko. Jag frågade om råd och hjälp och jag fick rådet avlivining,både för mig och för siris skull. Så jag blir så chockad att komma till andra forum och se att en människa blir banned for life och kallad för djurplågare osv för en "sån liten sak"…
Fattar ni va jag menar? ;)Detta är bara en fundering då det störde mig så….
men thiah du kan inte jämföra svenskar och amerikanare sådär!!! 
låter som om gubben var på ett forum där man inte vet något om möss… hade det varit här hade jag föreslagit avlivning (och säkert flera med mig)
Men det är ju därför jag är så störd ;) Jag tänkte direkt avlivning när jag läste. Dock var det ett par dagar sen och jag har stört mig sen dess på det. Hur fan kan man sen stänga av(yes där var ordet..) på livstid för en sådan sak???
stängde de av snubben från forumet?
majgadd… kan du inte bjuda hit honom? han är välkommen hit. han verkar ju BRY sig som går in på ett forum och frågar, fast han haft möss i många år…
Ja i "svar" inläggen stod det en massa och han försökte försvara sig sen typ 10 inlägg in inte mer så "baned for life" och alla var alla glada typ….erm….
stod några tips o råd i svarsinläggen?
(sluta drick kosken nu, de inge bra för din rättstavning)
kanske ska börja med kosken så man somnar i rätt tid och slipper vara trött… ;) Försöker vänta ut min brunbjörn men erm…
nej stod inga tips eller råd förutom veterinär + ge musen till dem så dom kunde ta "it" till veterinären…..
oki, men leta upp forumet nu…
jaja jag ska försöka hitta.. :D
bra, då kan ja lämna dig nu då?
tänkte läsa lite… kanske sova en snutt… ska åka iväg på jobb 05.00 JÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄIIIJ!!!
http://forum.thefunmouse.com Det är forumet… hittar inte just nu den exakta saken jag menade…
och jag ska upp om 6 timmar jag med..weee :D
men OOOOOOOOOOJ!!! det forumet har ju bra rykte typ… kanske var pms-säsong eller nåt? eller hade de redan bestämt att de inte gillar honom innan?
aja… men då kan vi leta rätt på snubben o se själva…
tror ajg är medlem där fortfarande så jag kan även logga in å skriva nåt… om jag har tid, ork o lust… känns dock inte såååååååååå intressant som min varma säng o deckarn jag hittade i bortskänkeshögen i källaren som grannarna ställt dit för att ge till stadsmissionen

Låter verkligen inte som något som man stänger av någon på livstid för. Men ja alla ser olika på saker och ting. Men att ta bort musen lär nog varit det bästa i det fallet.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
40 års erfarenhet?
men … Skicka HIT karln för guds skull!!!
Skriv och tipsa om att vi har ett snällt forum och att vi är musälskare och att han gärna får vara här i stället.
jag ska in dit och härja lite och se om jag hittar honom. Det är ju typ miljoner med inlägg där i en salig röra