Mus iFokus

Mus

Etiketterköpessäljefterlysningauktioner
Läst 1178 ggr
axilur
0

Till salu

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Urklipp ur 'Karmas ungar-tråd':

"Listan borde ev se ut såhär:

Honor: 4 bone 2 rödögd vit(pew)/himalaya 1 colorpoint (beige) fox

Hanar: 2 rödögd vit(pew)/himalaya 1 bone 1 colorpoint (beige) fox 1 rödögd creme-aktig/fox (?)"

De är födda 081211.

Jag har en bone-hona kvar som kan tingas, resten är tingade.

Alla hanar utom bone-hanen finns kvar. Jag möter upp Amaira nu i veckan och lämnar av hanarna till henne, så "tar hon hand om" de som hon själv inte vill ha.

SÅ, om någon är sugen på en hane, hojta till lite snabbt.

De är sociala, nyfikna och framåt. Men darrande och lugna i handen. Gillar att mysa. Har inte krafsat eller bökat i handen, och inte heller ens testbitit. Här är bild på sockerbiten som inte är tingad än.

/Anneli

axilur
0

Pew/himalaya hona.

/Anneli

axilur
0

En till bone med stora öron.

/Anneli

axilur
0

Colorpoint (beige) fox hane.

/Anneli

axilur
0

De grabbar tag i en så fort de får chansen. Det är ju kul att åka hand.

/Anneli

axilur
0

Två flickor som också vill åka.

/Anneli

axilur
0

Det är mysigt när det är trångt.

/Anneli

axilur
0

Amairas hane Nimbus.

/Anneli

axilur
0

Jag är så snurrig idag och har säkert glömt nåt, men PM:a så svarar jag. :)

/Anneli

MP160
0

ÅH SÅ SÖTA! Kyss

axilur
0

Jag såg att jag inte fick så många bra kort på de rödögda så jag ska försöka igen imorgon. :)

Grodan har nog rätt i att de svartögda är bone då de inte är lika kritvita som pew/himalaya.

Undrar bara vad den cremeaktiga herren är för något då? Han har en helt annan färg än de mörka colorpointarna, och röda ögon på det. Fox är han också, och jag tycker mig se en mörkare nos där med. Men han är lite blyg, så jag vill inte bråka så mycket med honom. Ska se om jag kan få någon bra bild på honom imorgon med. Jag är lite kär i honom, så jag funderar lite på hur jag ska lösa det med plats här hemma… Men är någon annan intresserad så säljer jag honom gärna. Vill bara inte att han ska kullas, för det är något speciellt med den herren.

Nimbus (amairas hane) tror jag är mest människoglad av dem alla. Han är först fram och klänger. Nästan jagar handen för att få komma upp och klättra. Sitter gärna på axeln eller i nacken. Eller så är han bara väldigt trött på sina tråkiga syskon, vad vet jag? Tungan ute

/Anneli

[Thiah]
0

haha dom var iaf väldigt väldigt söta…

Honolulu
0

Supersöta!

axilur
0

Mina sockerbitar, hihi. Men det känns faktiskt inte bara jobbigt att lämna bort dem. Jag känner för Karma. Hon måste tycka det är så jobbigt med ungarnas tjat hit och dit nu. Det blir nog skönare när det inte är så många. Jag har ju faktiskt två kvar, och fem är ju faktiskt en ganska stor flock ändå. Det blir väldigt spännande att se vad det blir av de små sedan. :)

/Anneli

MP160
0

Förresten, vilka mer än amaira och jag är det som har tingat? Är det några härifrån mus.ifokus? Tungan ute

axilur
0

Ja, SwilMer. Glad

/Anneli

MP160
0

Jaha ja! Skrattande

Grodan
0

undrar också vad den cremeaktiga hanen är… vill gärna träffa dina hanar innan amaira tar dem… kan inte ni komma över till mässan idag (kollar klockan haha) med dem?

om ni bestämmer er för det, eller bara en av er… så skicka ett sms till min lånemobil 073 566 50 20 (kan ej ringa ut, skicka sms:svar och ev inte ta emot samtal - det bryts ev) när ni är vid entre´n så kommer jag och möter er med utställarkort!

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

axilur
0

Fortfarande en boneflicka kvar. Glad

/Anneli

axilur
0

Det är verkligen inte lika mycket rassel i dessa möss som (det var) i mamma Karma. De kommer fram och hälsar i omgångar när man öppnar till dem.

/Anneli

MP160
0

Åh snälla söta rara axilur, om du har några mer bilder på "lilla rödögd" så kan du väl ladda upp? Oskyldig

axilur
0

Japp. Jag tycker det blir så orättvisa bilder på rödögdingarna, men här är två stycken. Den här är dock suddig.

/Anneli

axilur
0

Här är en törstig tjej. :)

/Anneli

MP160
0

Haha, så farliga var dom ju inte! Hur sjutton får du till sånt fint ljus på dina foton förresten? Förvånad
Aawsinufs, jag är kär! Kyss

UlrikaD
0

Bone-tjejen är helt ljuvlig!Kyss

amaira
0

Nu finns hanarna hos mig. Skrattande

Om någon är intresserad av att köpa någon så PM:a mig. Det kommer så småningom en till tråd med foton på de rara grabbarna.

#17. Grodan! "undrar också vad den cremeaktiga hanen är… vill gärna träffa dina hanar innan amaira tar dem…"

Du får träffa dem efter att jag tagit dem! Skrattande Vi får fixa ihop nåt så du får se dem.

Det finns en cremeaktig svartögd hane som jag också är väldigt nyfiken på vad det är (eller blir, pointer?). Och så den mörka foxen… Jag kan inte alls namnen på dessa färger.

Det är:

3 rödögda vita

1 svartögd vit

1 svartögd ljusbrun/beige/nougat-färgad fox.

1 svartögd ljusbeige/ljuscreme-färgad fox.

Sparar troligtvis den mörkaste foxen själv. Den svartögda vita är trevlig, men jag har svårt att få in de här i mina avelsplaner, samtidigt som jag inte kan låta bli…

Det betyder att den svatögda vita hanen alltså också är till salu.

amaira
0

De är bara lite drygt 4 veckor än. Och kom hit i går kväll. Så lite mer tid behöver jag, för att de ska komma till rätta här, och att sedan både lära känna dem, och se hur de utvecklas.

Men jag gillar dem! Det märks att de är väl uppfödda, och väl och mycket hanterade. De är sociala och kontaktsökande, och himla gulliga!

axilur
0

Åå, vad roligt att du tyckte om dem!! SkrattandeSkrattandeSkrattande

Och att du sparar den mörka foxen också! Hoppas någon tar den ljusare med, för honom gillar jag. Hade jag haft plats hade jag sparat honom själv.

/Anneli

[VictoriaR]
0

Vad fina de ärKyss

axilur
0

Tack!

Nu är alla honor tingade.

/Anneli

Grodan
0

#25 ah… ok… jag missförstod lite… Cool

amaira
0

#30. Nä, du har nog inte missförstått något. Jag tar bara "lite tid" på mig.

Axilur! Hjälp!  Hur många var dom??? Förvånad

Fick jag 5 eller 6 stycken?

Jag har i alla fall bara 5 stycken nu. Skäms

Aahhh, *räknar vad du skrivit upp överst i tråden*  De ÄR bara fem från början, pfuuuuhhh … Det är jag som ser dubbelt. Tur jag inte fick det till 10 i alla fall. Oskyldig

Och det är bara 2 rödögda vita, inte tre. Det är nog den ljusbeiga som jag räknat dubbelt, och gett röda ögon ena gången och svarta andra gången. Han är  rödögd.

Nä, nu startar jag en ny tråd, men purfärska foton. Skrattande

Grodan
0

#31 får jag träffa dem imorgon?

axilur
0

#31 Hahaha, fem var det, ja. Skrattande

Och jag har också gjort fel här hemma! Jag upptäckte nu att jag har en pew/himalayan kvar otingad. Hona. Hehe… Skäms

Här är hon, hon la sig i  min hand en sväng det första hon gjorde.

/Anneli

axilur
0

Glad

/Anneli

[Thiah]
0

#33 det är inte lätt att hålla reda på dem alltid :D

Pimu
0

#33 .. men då är hon min .. FlörtTungan ute

axilur
0

Japp, NU är alla tingade! Flört

/Anneli

[Thiah]
0

Grattis Pimu :D :D :D

amaira
0

#34. Snygg tjej!

Japp Grodan, de hänger med imorgon - woops, idag.

Pimu
0

Hon skulle bara bli min (avböjde först) men då blev axilur vimsig o räknade inte me henne, så då blev de så .. Tungan ute

freddan94
0

#8 mus nr 2 var söt det blev en bra bild

villhailler
0

vad ska du ha för en hane

axilur
0

#42 Jag vet inte om det finns någon hane kvar till salu. Det får amaira svara på. Jag tippar på att de går på runt 75:-

/Anneli