Tittut =oP

Ett tips att försöka är att inte använda blixt. Då är det däremot troligt att det blir en suddig bild, eftersom mössen rör på sig hela tiden. Försök ha en ordentlig ljuskälla riktad på buren eller vart nu musen är när du vill ta kortet. Får kameran in tillräckligt med ljus kan du få en skarp bild även utan blixt. När ljusförhållandena är dåliga behövs det längre slutartid för att tillräckligt med ljus ska komma in i kameran och därför blir saker som rör sig suddiga.
//Lina
Prova ta bild på henne utan blixt och ljusa upp bilden i bildprogrammet du har. Testa dig sedan fram med contrasten i programmet.. Du kan få ta mer +++ eller mera - - -
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

Okej, tack för rådet. Skall göra som du säger nästa gång =o)
Tack, Reverse!

Tack Mymlis för rådet =o)
Det är typ 90% av bilderna som just har ljusa objekt som blir så, måste komma på vad det är jag gör för fel.
Testar era råd!
Det går inte att ta med blixt på för nära avstånd. Jag gör som jag skrivit förut, fotar på "lagom" avtånd och klipper ut. Vad som är "lagom" får man prova sig fram. Fotot på Freja är jättegulligt!! 

Jättefina bilder lothus1!! Går det fortfarande bra med töserna??

"Lagom" för mig är att låta dottern ta över… *ler* Men provar lite då o då… det kan ju om man har tur o kameran otur bli en o annan bra bild *Ler*
Dina biler lothus1 är jätte fina 

Tack ni alla som svarat i tråden =o)
Blixten ja. Hur sjutton avaktiverar man den =o/
Hej Lotte
Det går jättefint med Freja & Kantarell förutom att Freja gärna nafsar fortfarande. Man kan höra Kantarell pipa till ibland och då undrar jag om inte Freja vart där och nafsat på henne. Annars är de jättegulliga tillsammans. Det är garanterat full fart på dessa två *S* Har du sett bilderna på dem när det är som grävskopor *S* Helt underbart att se ;o)
När jag ska ta upp Freja måste jag göra det helt resolut annars e hon där och ska nafsa, väl uppe i famnen är det absolut inga problem =o) Har ni matat dem genom gallret eller från handen in i buren? Det är ungefär så jag känner när jag lägger ner handen i terrariet. Jag kan ju ha fel. Jag matar aldrig mössen med handen i buren utan gör det när de sitter tex. på axeln =o)
Vet du….de är otroligt mysiga båda två. Vilken tur att jag fick dem. Jag bara älskar de två så jag nästan storknar ;o)
Kramisar!

Blixten… ja du någonstans måste du ha en liten knapp som hör till blixten - jag har hittat den på våran kamera *ser stolt ut*…. o den kan du säkert knäppa på några gånger så står det i displayen om den är på, av, red eye osv…. du få leta lite *ler*

Njae, lothus1, vi matade nog aldrig via handen. Måste tänka lite..hi.. Nej, jag la alltid ner maten bara. Men hon nafsade aldrig varken mig eller flickorna. Min minsta, Amanda 7, höll ju på med dem "jämt":) (Tilläggas bör,utan att låta över-skrytig ,men hon är fantastisk med djur, den lilla:) Hon "Känner av dem" bra, ingen som stressar eller så) Men sen hann jag ju aldrig blir nån större expert på möss den korta tid jag hade dem, så jag kan ju inte komma på nån förklaring heller till hennes beteende. Men om jag går till hamstervärlden, så finns det speciellt en dvärghamstersort, som kan vara lite fånig i buren, och ska liksom försvara sig och sitt hem. Men när man väl får ut den ur buren, så är det ok. Kanske är det nåt sånt "fenomen"?

här en av mina småpojkar
förresten, superhärligt foto #0 lothus1!!!

Okej, det var inte denna tråd…hmmm…I need to get my s-t together *S*
Jag gillar tittut-foton lite extra mycket eftersom de ser så jäkla söta ut när de plirar ut sådär =o)
Thanks! Jag tyckte faktiskt att jag lyckades bra med den bilden (för en gångs skull) *S*