Mus iFokus

Mus

Etiketterburströinredningtillbehör
Läst 816 ggr
Nikka
0

En buridé?

När jag låg i sängen en kväll kom jag på en sak man kunde göra… tänkte att man kunde ta en stor kaninbur och göra om till en musbur. Botten finns ju redan, men eftersom inte gallret funkar för möss så kunde man "linda in" gallret i nät. Om inte annat kan man ju såga bort gallret och bara ha "en stadig ställning" kvar så lägger man nät på det. Då blir det ju en stoor nätbur till mössen, med lucka och botten m.m. Den måste man ju kunna inreda med massor av klättergrenar och sånt.
Bra eller dålig idé?

Svansar
0

Jag har funderat på nått liknande, men vart sjutton får man tag på nät som är så pass finmaskigt att det passar för små möss?

Gillar personligen glas bättre dessutom, kul att se muslingarna tydligt, och så himla lätt att nå dem i ett terrarie/akvarium om man gämför med att sträcka sig genom en liten lucka!

[Thiah]
0

Jag har inte en aning om vart man får tag i sådant. Lantmännen kanske? Själv ska jag så snart jag är frisk gå till närbutiken och be om kartonger att bygga "Amaira burar" av. Tror den ena lilltjejen jag har här hemma skulle älska att ha en masa upp och ner och runt att härja i ;).

Solaika
0

Beijer bygg (inte säker på hur det stavas) har finmaskigt nät som vi har använt för att bygga lock till våra gerbiler.

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

[Thiah]
0

Ja dom finns ju, sen måste ju bahaus ha sådant dom med..

Solaika
0

Bauhaus har inte haft när jag har kollat. Faktiskt bara på Beijers jag har hittat. Men kolla kan man ju göra :) Kostar mellan 20-30 kr per meter har jag för mig.

Does it become a walk?

/Ida

[Thiah]
0

Åhå, vet att jag sett på min bahaus men den är lite svår att besöka för er.. ;) Den ligger i Södra Esbo, finland…

Solaika
0

Haha, tur att vi har Beijer nära då ;P

Does it become a walk?

/Ida

Deco
0

Jula har finmaskigt nät :)

Grodan
0

Förlåt, men nu ska jag vara negativ. Rynkar på näsan Flört

Jag tror inte på en sådan bur till möss! De är så små att de kan krypa mellan kaningallret och det runtrullade nätet och klämma sig. Dessutom är nät i den mängden som ej skall rosta sönder (vilket det gör om mössen klättrar på det, för då kissar de in det och det måste tvättas noga ofta) mkt dyrt.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Nikka
0

#9 Det är bra om man är negativ, man vill ju höra de dåliga sakerna också så man inte riskerar något! Men då kanske jag ska skippa den idén då, och klura ut något annat.

Om man vill göra burar av hyllplan, dvs bygga en bur på varje hyllplan, vad man kan använda för material? Man måste ju ha någon slags botten och väggar så inte bokhyllan drar in kiss…

Nikka
0

#9 Det är bra om man är negativ, man vill ju höra de dåliga sakerna också så man inte riskerar något! Men då kanske jag ska skippa den idén då, och klura ut något annat.

Om man vill göra burar av hyllplan, dvs bygga en bur på varje hyllplan, vad man kan använda för material? Man måste ju ha någon slags botten och väggar så inte bokhyllan drar in kiss,

Nikka
0

Om man vill göra burar av hyllplan, dvs bygga en bur på varje hyllplan, vad man kan använda för material? Man måste ju ha någon slags botten och väggar så inte bokhyllan drar in kiss, och

Nikka
0

Om man vill göra burar av hyllplan, dvs bygga en bur på varje hyllplan, vad man kan använda för material? Man måste ju ha någon slags botten och väggar så inte bokhyllan drar in kiss, och blir

Nikka
0

…söndertuggad.

Mymlan
0

#14 Bästa är ett terrarium man kan rita upp hur man vill att det skall se ut samt uppge måtten. Sedan kan man gå till Glasmästeri o fråga om kostnadsförslag. Glöm ej det ska finnas luft intag på sidorna, taket. Här kan man ju bestämma själv hur brett luftintagen ska vara.

I terrariet kan man ha hyllplan *glas obs se till så de är slipade så de ej är vassa*..

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Grodan
0

Jag har nyligen upptäckt att man kan bygga om ganska många vitrinskåpsliknande saker som tex gammal affärsinredning, finns massor med annonser på nätet om begagnade sådana. Hittade själv ett brödskåp i plexiglas som jag blev skitsugen på…

Grodan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är brödskåpet jag nyligen blev förälskad i (att bygga om som bur): LÄNK