Omplaceringsmus; Ezri
Ezri är syster till Afrika. Precis som med Afrika så vet jag inte exakt när hon är född, utan jag har uppskattningsvis räknat ut att de är födda i augusti i år.
Ezri är en mus som jag tyvärr inte har hunnit med att bekanta mig med så mycket. Men jag skulle nog beskriva henne som lite av en "allround-mus". Ibland är hon skygg, medan hon andra gånger är först fram och hälsar på handen. Ibland sitter hon jätte, jättestilla i handen och myser, medan hon andra gånger klättrar omkring och inte alls vill vara med.
För någon vecka sedan när jag satt med henne i handen så gjorde hon en jätterolig grej som jag inte sett någon av mina andra tjejer göra förut! Hon hade tydligen bajsat lite i min hand, sedan lyfte hon på rumpan och plockade upp den med munnen och kastade iväg den :D
En kort stund efter gav jag henne en ärta som hon sprang in i boet med, efter en liten stund stack hon ut huvudet och lade ner skalet utanför boet :P
Så hon är en renlig mus!
Tyvärr har jag knappt pysslat med dem alls de senaste veckorna, så det krävs lite jobb och tålamod för att vinna deras förtroende.
Anledningen till varför jag omplacerar henne och flera andra av mina möss kan du läsa om här.
Ezri har nu hittat någon som vill ta hand om henne - hon flyttar hem till sin nya matte så snart som möjligt!

Erzi flyttar hem till mig här i Hökarängen med 2 av sina systrar.

Transport sker någon gång, när blir det druke? Väntar så in i vassen efter Erzi, ylva och Elsa.
#9 va hörligt att höra :D
Är otroligt svartsjuk på dig…

I morgon….DÅ SMÄLLER det av med lite söta möss. då kommer de till mig.
Ja! :)

Oj, då har det löst sig, vad toppen. Då måste vi försöka träffas så att jag kan få mina av dig Anna. Jag kommer till Therese på fredag kväll, och är sedan 8.30-18 på torhildsplans gymnasium på kungsholmen på konferens.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Ezri är en väldigt försigkommen dam med mycket upptäckarglädje. vill gärna komma fram och upptäcka mig med alla dofter som finns.

Ezri kommer troligtvis få heta Ezri Dax i sin registrering. Det är efter Ezri Dax i Star Trek. Då har hon kvar sitt namn från dig, Druke.
Vad kul, Muszimba! :)
Jag undrar så hur det går med henne och de andra tjejerna?
Är de hemskt otama? 

Otama, nu???? Ohnej, de är så nyfikna och kommer gärna fram och kollar läget med min hand och ibland klättrar de frivilligt upp på den och vidare till nacken.