Mus iFokus

Mus

Etiketterköpessäljefterlysningauktioner
Läst 659 ggr
Druke
0

Omplaceringsmus; Ylva

Ylva är född 1/7 -08. 

Hon är den dominanta honan i flocken. Hon kan också vara en riktig liten "pip-lisa". Det var dock längesedan jag hörde henne pipa nu. Men det förekommer att hon gör det när man lyfter upp henne i handen och hon inte är beredd på det. Ibland piper hon även när de andra putsar henne lite för hårt.

Ylva älskar att springa i hjulet och att tugga på saker :D

Hon är inte så jätteintresserad av handen, men hon kommer i alla fall fram och undersöker den.

Ylva är en vacker mus. Hennes ögon glittrar nästan jämt.

Tyvärr har jag knappt pysslat med dem alls de senaste veckorna, så det krävs lite jobb och tålamod för att vinna deras förtroende.

Anledningen till varför jag omplacerar henne och flera andra av mina möss kan du läsa om här.

Druke
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ylva

Druke
0

Ylva kliar sig

Druke
0

En till bild på henne

Druke
0

Också en sista

Druke
0

Ylva har nu hittat en ny matte som hon kommer flytta hem till så snart som möjligt!

Muszimba
0

Ylva flyttar hem till mig här i Hökarängen med 2 av sina systrar.

Muszimba
0

vill gärna få hem Ylva och hennes systrar. Längtar efter dem.

Muszimba
0

Pillar många små stunder med henne och kompisarna. Allt för att de ska komma mer självmant över i handen. Ylva är lite försiktig ännu mot mig, men det blir bättre och bättre med tiden.

Muszimba
0

Nu på morgonen är lilla Ylva helst uppe på min hand, arm och axlar. Gick upp självmant. Just nu vill hon vara datamus och busa på tangentbordet.Skrattande

Muszimba
0

Ylva kommer troligtvis få heta Jadzia Dax efter tjejen i Star Trek med samma namn.

Druke
0

#10 Vackert!

Åh, de glittrande ögonen… Jag blir ju nästan gråtmild av att se de här bilderna. Älskade småtjejer!

Muszimba
0

Ylva/Jadzia Dax är den som är snabbast framme och undersöker mig. En pusssgosig fröken som är nyfiken som bara den.Skrattande

Druke
0

Hihi, vad kul att höra! :D