Mus iFokus

Mus

Etiketterburströinredningtillbehör
Läst 661 ggr
Theres
0

Äta upp buren?

Jag tänkte köpa en ny bur till mina råttor, då de bor halvtid i en dunabur. Sen tänkte jag ge dunaburen till mössen så de får lite större.
Men jag har lite frågor:
Gallret till en stor dunabur och en liten dunabur för möss och hamstrar - har de samma galleravstånd? Små dunaburar har ju ingen lucka i takgallret som den stora har osv.
Råttorna har gnagt endel på dunaburen vid låsen så ska jag ha möss där i måste jag nog tejpa för de hålen - tror ni mössen fortsätter råttornas gnagande? De har inte gnagt något i den buren de är i nu, men de får inte direkt grepp om något att gnaga på heller.
Jag har två dunaburar (små) också, men de är lite söndergnagda uppe vid takgallret av gamal möss som jag har haft förr.
Vill ju inte förstöra den stora dunaburen mer :S
Sen är jag livrädd för att köpa en ny bur till råttorna då ett gäng råttor jag hade en gång åt upp 2 bottnar till en bur. Vill inte köpa en ny bur och sen vips så är den borta.

Kanske mer ska fråga: har ni några tips på hur man får gnagare att inte gnaga på burar? (ja, de har pinnar och sånt att gnaga på)

golf.ifokus.se

Elyria
0

Våra möss har aldrig gnagt sönder nån bur. Men ibland har jag köpt burar som redan varit söndergnagda. Det har jag fixat genom att limma fast bitar av isskrapor.