Mus iFokus

Mus

Etikettfotografier
Läst 434 ggr
UlrikaD
0

Inflyttade i terrariet:)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mina två mustjejer fick ju ett terrarium som de flyttade in i men jag har ju glömt att lägga ut bilder.Skäms 

Började med den här inredningen. Spana in muslingen i mitten på stubben:

UlrikaD
0

Katterna var väldigt intresserad i början, men det gav sig snart. Och mössen bryr ju sig inte alls. Sitter en längst fram till vänster och spanar ut samtidigt. Katt nånstans? Struntar hon i. En tjej sitter i huset längst bak och spanar.

UlrikaD
0

Här är de i sitt lilla hus.

UlrikaD
0

Sen gjorde jag om lite och sågade isär en stor stock som de älskar att klänga omkring på. Den stora trägrejen som ligger på botten är som en stor grotta som de älskar att springa i.

UlrikaD
0

I mitten på bilden på stocken sitter en av muslingarna med händerna upp i världens karatepose. Vad vaktar hon tro?

UlrikaD
0

Hon vaktar minsann en hirskolv med världens karate-kid moves. Jag tror hon menar att den är hennes, ganska så klart. Förklarade lugnt och pedagogiskt att jag inte äter fågelfrön men hon såg skeptisk ut tyckte jag.Flört

UlrikaD
0

Syrran är otroligt mycket tuffare och kaxigare och här testar hon stegen.

UlrikaD
0

Och hon testar lilla trätunneln:

UlrikaD
0

Sen tröttnade hon, vände rumpan åt publiken och sa tack och hej för sig.Skrattande

Druke
0

#1 Vilken söt bild! :P

Druke
0

Och vilket fint litet träslott de hade :) Har du gjort det själv?

UlrikaD
0

Slottet kommer från djuraffären faktiskt. Och de verkar trivas bra därinne, springer omkring och har nog undersökt varenda liten mm nu.Skrattande

MP160
0

Gah va snyggt det är! Skrattande

UlrikaD
0

Tack!  Första gången jag har inrett ett terrarium så jag får väl lära mig efterhand. Men muslingarna gillar det än så länge iallafall och de får ju bestämma.Skrattande

[Thiah]
0

Det där blev ju jättefint :D

UlrikaD
0

Enda "nackdelen" hittills är den stora stocken som går från hörn till hörn i terrariet. Den är ihålig så den är ju jättemysig att ligga under. Och springa fram och tillbaka inunder och busa. Men då ser jag ju dem inte ju. Tycker ju om att titta på när de leker ju.Obestämd