kan ta emot möss
hejsan är ett kär vänligt hem . och kan ta emot några möss om de skulle behöves omplasera nån …
EJ TILL FODER OK promise

Vad ska du ha mössen till då?
Jag har ev. möss som jag kan skänka till ett nytt bra hem men du ska väl föda upp reptilfoder, det är väl därför du söker möss?
det står ej till foder… 
Fast annonsen i sig kunde ju vara bättre. Den inger iaf inte för mig något förtroende.
Skriv gärna lite mera om dig själv och vad du kan erbjuda mössen. Om det är något speciellt du söker hos mössen ocsv.. :D
Om du vill ha killar och om du vill skrive lite mer om dej så har jag ev. non pojke du kan få:)

skulle de bli nån unge så ja de blir foder .. men ALDRIG dom jag köper .. ska jag ha foder då köper ja från zoo ok … jag har haft möss förr och vet om mat å vatten .. bur osv .. ok skulle vilja ha antingen nån hane eller några töser .. har bara haft flickor så vet inte om hane ska vara själv de är de ända jag inte kan .. jag bor i hofors med min man …. de är iaf jag å jag är en ärlig person .. dom mössen jag köper av någon ger ALDRIG till en orm ENDAST om de skulle bli ungar .. ok .. löfte kan skriva kontrakt om de är så …
Okej, men låter ok för mig. Men kollade upp på kart och jag bor nog för långt bort :(
Annars har jag fem bröder på 9 veckor som fortfarande går ihop utan problem.
Jag bor i ödeshög, så sandra-l är ju nästan 30 mil närmare dig. :)
#5 +6 ja det lät mycket bättre enligt mig med. Tack för att du skrev mera om dig själv :D

förlåt att jag inte gjorde de innan … men har extremt svårt att formulera mig bockstavligt då jag är dyslektiker .. oj bor du så långt ifrån mig :(
Ja, tyvärr gjorde jag det :( Men hoppas du hittar ett par möss du kan ha lite glädje av :)

dom ända närmaste är vita labb möss som dom kallas .. kan man andvända dom som sällskapps möss

fan oxå vill verkligen ha möss.. å skaffa några honor .. å sen ska jag fixa så mamma kan få två eller tre st av mig i födelsedags present för mamma älskar möss.. men då lär jag ha tag på några så jag kan göra en kull .. men men
Men om du vet någon som ska neråt i landet via e4:an så kan du få Pojkar av mig. Eller upp för jag bor precis intill E4:an och kan möta upp på en mack vid e4:an om du vet någon PM:a din mejl kan jag skicka bilder på killarna :)

Jag kan alltid stanna till i Ödeshög söndagen den 8:e februari och plocka upp möss på väg uppåt. Åker från Alvesta vid 16-tiden.
Sen kommer jag i och för sig rätt sent upp till korsningen E4:a R80 i Gävle, troligen mellan 23-01, så då kanske det inte är så lyckat med möte för musavlämning då. Men det löser sig alltid, om villhailler kan ta sig till Gävle och hämta dem på måndagen efter, förslagsvis på makens jobb bredvis gasklockorna.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

våran bil är trasig .. motorn säger bläää och fräs
#13 SKulle bli kul o träffa dig igen :)
#14 Okej, men om du kan fixa det på något sätt så hör av dej!

dörrarna är öppen än för omplaserings möss.. ^^
Eftersom du bor i rätt del av landet för att hälsa på Elin så kanske du kan ta dit till henne på musträffen på lördag? Någon kanske åker förbi, eller så kanske du kan ta buss/tåg el dyl. Träffa musfolk är jättekul! Rekommenderas!

fyller år på lördag

ja vill ha möss nu :( *sätter mig på golvet å gråter * nån som ska förbi hofors å kan skänka mig möss.. hehe

Men du umgås väl med Åsa fortfarande? Bodde inte ni nära varandra? Du måste ju kunna få möss av henne?
Hm… ärligt så förstår jag inte riktigt. Vad är det du vill ha? Möss som skall producera mat till rovdjur eller sällskapsmöss att gosa och pussa på?
Det kan tänka sig att det inte är så stor skillnad men det är det ju. Möss som sällskapsdjur skall gärna vara snälla och hanterbara medans möss som producerar mat/är mat inte har några som helst krav på temperament och tamhet.
I stort sett. Generellt sett. Inte för att vara elak. 

jag ska ha mössen som sällskap .. som jag sa skulle de bli ungar så ja de blir föda annars så köper jag sådant från zoo de har jag skrivit .. jag ölskar möss och har haft möss förut som sällskaps djur ..
ja jag känner åsa de är några mil emmellan

Men varför kan du då inte ta några utav henne?
Du har massor med möjligheter angivna där ovan. Från Catta89 som Vattnadal kan ta med till Gävle… Om någon vecka…

#23: För att jag inte har några som är flyttklara nu. Jag väntar kullar här men det dröjjer innan de blir flyttklara.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

#25 Aha, då är jag med.
Det lät bara så himla logiskt så jag fattade inte. Men nu gör jag ju. Tänkte skriva att du kanske kunde låna ut en på "foder" men det lät så fel…
Hoppas du fattar vad jag menar. Låna ut en för passning kanske en stund tills bebisarna kommer?

hehe .. tror åsa vill ha sina möss hemma själv ^^ :D

#26: Ja att säga möss på foder kan vara lite vanskligt. ;-) Men jag förstår vad du menar. Men de flesta av mina möss är faktiskt inte mina möss. De är Andreas möss och om jag skulle säga åt honom att någon av hans bebisar skulle åka bort då dödar han nog mig och matar illrarna med mig tror jag. Han älskar sina möss lika mycket som jag älskar mina illrar. Och ja min långhåriga mushona då :-)
Så det blir nog till att vänta för villhailler tills det dyker upp bebisar här om hon vill ha av mig :-)
Audiatur et altera pars

Det är ju inte riktigt lika lång väntetid på musbebisar som det är med illervalpar iallafall.

#29: Nej det är ju inte det. Och tur är väl det. Det är fasligt jobbigt att vänta så länge som man får göra på illervalpar. Tänk att göra det så många gånger med musarna med. Det hade jag aldrig klarat av tror jag. :-)
Audiatur et altera pars

jag har sagt att de är lugnt till henne bara jag som är nojig å vill kela med något .. . kan ta kovo moahahha

#31: haha, tvivlar på att Jocke låter dig och Kouvo bo kvar då :-) Han luktar inte hallon den killen kan jag säga. Men du vet att du alltid får komma hit och gosa med både möss och illrar.
Audiatur et altera pars
Om du bor nära Åsa, och Åsa vill, kan hon ju ta med någon mus från träffen på lördag åt dig…

Om det är så att Veronica ska på träffen så jag kan åka med henne. Ja då ska det inte var några problem. Om inte annat får musen ifråga bo här tills jag ska till Hofors eller villhailler ska till mig nästa gång :-)
Audiatur et altera pars

fan borde döpa om mig til villhamus .. eller nää de låter bara fel :P .. tyvär är våran bil trasig och kommer nog inte igång igen .. :(
#35 JOOOOOOOOOOOOO, snälla kan du inte döpa om dig till det???
hahahahahahaha

#35: *Asg* Nu gjorde du min natt. Snälla det namnet vore så bra. hihi
Audiatur et altera pars

ellerr hur .. ja blir clownen i mus huset .. *host* .. kan man ha en pez bur tills vidare .. alltså en stor en .. för jag ska få en större mus bur sen av min kusin men hon kommer inte förens i slutet av feb .. man kan ju ha spring hjul osv i pez bur å .. eller plast akvarium som vissa säger .. ^^ mvh villhamus

hur ändrar jag mitt namn här

dog alla .. hehe

#39: Du kan itne ändra det. Du måste starta ett nytt konto då.
Audiatur et altera pars
dog inte, funderade på om det är någon vits å försöka sova 3 timmar innan jobbet… problemet är hur vakna… hm

men då .. :( piiiiiiiiip oxå … hihi fyller år på lördag .. hoppas att man får sig en liten fyrbent födelsedags present

såg ni frågan .. föresten om buren ja skrev
såg, men förstod inte…
pez är i min värld godis…

mmm… det är endast transportburar och ytterst tillfällig bostad. dessutom är de inte helt rymningssäkra, då mössen lätt gnager hål i plastlocket…
den minsta buren där du får ha 1-5 möss ska vara minst
- Bredd: 20 cm
- Höjd: 20 cm
- Längd: x cm (?)
Men det säger väl nästan sig självt att det är på tok för litet utrymme för så aktiva djur som möss…

Att ha ens 1 mus ännu mindre 5 på en yta som är 20x20x20 låter ju som djurplågeri. Möss som springer omkring så jättemycket.
jag är inte så bra på måtten men tror inte det är 20x20x20… men givetvis är det så… de behöver väldigt mycket utrymme, springyta och stimulans… jag kan inte tillgodose mina alla deras behov, men ser till att de får skifta burar så de emellanåt får ha större yta…

L80 sa minimum 0.09m2. Minsta tillåtna höjd 20 cm och minsta tillåtna längd på kortaste sidan 20 cm. Så om kortaste sidan är 20cm så måste långsidan vara minst 45cm för att vara laglig. Det blir 0.9. Men det står att minsta ytan per mus vid grupphållning ska vara 0.018. Då får man ju alltså ha 9 möss på den ytan. Verkar ju lite trångt förstås.

men de finns ju 30X30X30i sådanna .. som man kan ha som tillfällig
#51 Varför inte ge en bättre bur på en gång?
Låt säga du har man så får ni inom 5 år, 6 barn vara ett tvillingpar. Ni behöver en bil, inte tusan väljer ni då en Renault Clio minsta modellen med tanken duger tillfälligt.
Krass jämförelse..
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

vi är rena clown familjer .. pluss att detta barn jag hadde var mirakel barn jocke kan annars inte bli pappa så ..
#53 Det var bara en jämförelse inte att ni ska skaffa er 6 barn på 5 år. Jag kunde lika gärna ha valt en gorilla familj..

ok….fattar
#55 Fast skulle vart skoj se en gorilla familj med barn klämma in sig i sådan bil *S*

de finns sådana stora billliga va om inte ja minns fel

tängte att jag bara skulle ha sluppit de eftersom jag ändå skulle få en stor sen . hon som har den har haft möss förut .. men kan inte komma förens febbb .

tysst de blev

tysst de blev

åker till valbo i dag å köper mus grejer .. å bur…. blir min födelsedags present ^^