Mus iFokus

Mus

Etiketter: burströinredningtillbehör
Läst 8429 ggr
MalinMalin
1

Alflis - Aspflis,vart finns storpack billigt?

Nån som vet vart man kan köpa Alflis eller Aspflis i stora mängder till bra priser?

Gärna då i GBGs området eller bra fraktmöjligheter.

Vad finns det för företag som säljer det?

//Malin

www.r8ttor.se

Föder upp högkvalitetsråttor efter importer i varianterna Rex,Dumbo,Naken,Odd eyed,Downunder,Longhair,Satin och Manx.

Evelyn
0

Hur stora mängder tänkte du? Och är det just flis du vill ha, nte spån?

Jag brukar nämligen köpa 100 l alspån på zooaffären där jag jobbar, de ligger på 199 kr, men sedan har jag personalrabatt och säcken landar då på 150-160 kr. Säckarna vet jag kommer från Imazo och de håller ju till i Gbg-området :) Du kan ju höra med någon zoobutik som har Imazo som leverantör och se om ni kanske kan komme överens om något bra pris :)

Vattnadal
0

Alspånet heter spån, men är flis, för att vara övertydlig.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

MP160
0

på www.pwss.se så har dom 100l alspån (flis) och aspflis, men när jag beställde aspflis så fick jag alspånet ändå av nån anledning.Tyst

Evelyn
0

#2 okej! Tack för infon! Har alltid funderat över om det finns både och, iom att det pratas om båda Flört

#3 PWSS, att jag inte tänkte på det! jag som spanar där flera gånger i veckan Glad
     Alspånet blir dyrare på pwss motför zoobutik . Beror visserligen på vad zoobutiken tar för pris, men Djurkompaniet-butikerna (icke att förväxlas med djurmagazinet!) tar 199 kr och det bör inte vara någon väldig skillnad mellan olika butiker/kedjor. Köper man väldigt mycket/ofta går det kanske också att ordna med rabatter? PWSS tar 237 kr, plus frakt (som säkert inte är billig då säcken är skrymmande).
     Aspflis vet jag inte vad det kostar i butik, så det hurvida det blir billigare/dyrare över internet törs jag inte uttala mig om! Men hur kommer det sig att aspfliset är så pass mycket dyrare? 100 l aspflis kostar (enl pwss.nu) 440 kr motför 237 kr för alspån och 195 kr för kutterspån (30 kg).

Direktlänk till pwss's bottenmaterial: http://www.pwss.se/home.php?cat=563

MP160
0

#4 Pwss kör ju ut grejer också, jättepraktiskt och frakten brukar gå på ca 60-80 kr när jag beställer 100l säck plus annat småkrafs. Brukar även få lite rabatt när han som kör ut inte kan växla jämt, grymt bra! Och trevlig är han också, haha Skrattande

MalinMalin
0

Nu hade jag tänkt lite större mängder än sånt man köper i djuraffären,men det finns kanske inte så många här som använder större mängder som jag som vet vart man kan få tag på det.

Tack för all hjälp iaf :)

//Malin

www.r8ttor.se

Föder upp högkvalitetsråttor efter importer i varianterna Rex,Dumbo,Naken,Odd eyed,Downunder,Longhair,Satin och Manx.

Evelyn
0

Vet inte var man ska få tag på större mängder än 100 l, skulle vara direkt från något sågverk då.. Skrattande

Men annars kan du ju kanske som sagt höra med någon lokal zoobutik om du kan få mängdrabatt Glad

Mymlan
0

Var vaksam med saker från PWSS jag fick Kvarnmott då jag köpte foder av dem.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Grodan
0

Vad är bra priser?

För en pall med 24 säckar får du safta ut några tusenlappar.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

MalinMalin
0

Det måste väl bli bra pris per säck då?

Då jag kommer säkert att använda 10 säckar i månaden så är det några sånna volymer jag behöver.

//Malin

www.r8ttor.se