Mus iFokus

Mus

Etiketteraveluppfödning
Läst 625 ggr
imsuchadiva
0

tips?

Jag har tänkt para min choklad tan hona med min svarta hane.
Enda "problemet" jag har är att han bor tillsammans med tre andra hanar.
Jag vill helst inte sära på hanarna, men vill ju inte heller släppa ner honan till alla hanar o sen hoppas på att det är den svarta som hon blir parad med.

Men, om jag tar och sätter ihop honan och den svarta hanen några timmar varje eftermiddag kväll, i några dagar i sträck, och sedan sätter tillbaka honom med hanarna. Tror ni att det kommer bråka då?

eller ska jag helt enkelt låta honan och den svarta hanen gå tillsammans ett tag, och sen chans på att de går att sätta ihop hanarna igen. om inte, så blir det egen bur..

Men sen så finns det ju även risk att han är för gamal för att kunna användas till avel..

Vill ju hellst att alla pojkar ska fortsätta bo tillsammans. De har ju gjort det i över ett år nu.

Mymlan
0

Ärligt så tror jag den hanen blir antingen på pucklad eller så pucklar han på de andra.

Vill du anv han i avel så får du nog ha han i egen bur sedan o se om han kan acceptera hans söner som sällskap.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Grodan
0

Kolla när honan löper och sätt ihop dem då och låt dem para sig tills hon fått en cervixplugg. Det bör gå på någon timme.

Annars får du chansa och sätta ihop honom med honan en vecka eller tills du sett att de parat sig och sedan testa att sätta in honom till sina kompisar igen. Funkar det inte får han i så fall bo själv eller med sina söner.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

imsuchadiva
0

haha . hjälp Grodan.

"Kolla när honan löper och sätt ihop dem då och låt dem para sig tills hon fått en cervixplugg. Det bör gå på någon timme."
Jag trodde hjärtat skulle stanna när jag läste det där.

HUR ser jag att honan är dräktig och vad är en cervixplugg?

MP160
0

Jag trooor.. att det ser ut som en vaxplugg typ, men nä, kanske inte.. Har för mig att jag läst om det där nånstans. Men nä, jag vet inte. Skäms

imsuchadiva
0

hehe okej tack.

3# Och jag menade givetvis löper och inte dräktig.

imsuchadiva
0

Undrar fortfarande hur man ser att honan löper och vad är en cervixplugg? =)

Grodan
0

Du kan lära dig att se att hon löper genom att titta i hennes rumpa ofta. När hon löper är oftast vaginan öppen och lite rödblå i färgen.

Det stämmer som MP160 skriver att cervixplugg är ungefär som en vaxplugg. Den bildas och sitter i vaginan när parningen är fullgod. Man kan kalla det för en "propp" som hindrar att spermierna rinner ut ur honan.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

imsuchadiva
0

Okej :) Då är det bara hem o studera då.
Tack för svaren :D