Mina musar,,
Tänkte att jag skulle ta och göra en liten uppdatering om mina möss, det är ju ett tag sedan som jag skrev ngt om dom sist..
Dom har höllt sig friska nu sedan jag fick lov att ta bort Åsa pga tumören, Vifslan togs ju bort strax före Åsa även hon med tumör.
Men nu har mössen höllt sig friska, ngn börjar se lite gammal ut och några av tjejerna är lite runda om lilla magen men dom ute och springer mycket så jag är inte så orolig.
Jag har alla mina 10 musflickor kvar, deras två burar står alltid öppna med tillgång till en lekhylla, men mössen är lika mycket på dom andra hyllorna i just den lagerhyllan, dom tar sig upp & ner för hyllorna själva, möss är väldigt påhittiga när det är ngt som dom verkligen vill göra.. :)
Nackdelen med att ha mössen så där fritt är att dom har blivit rätt så "vilda" av sig, i alla fall som jag ser på det. Men dom lever i alla fall och mår gott så för mig gör det inte så mycket. Jag försöker hålla på med dom dagligen, vissa dagar blir det mera och vissa dagar blir det lite mindre, men dom har ändå mat, rent vatten & jag är där och städar och donar med/åt dom, så dom får sin dagliga vård..
Ja så ser det ut just nu med mina små musiga raringar..:)

fan vilken fin mus va heter de tecknet

Brunhilda är en satin agouti astrex, men hon är en sotad sådan så hon är lite för mörk. Morrhårstuggad är hon också där på bilden för dom har en kompis som gillar att tugga morrhår.:)

im in love .. duuuu skulle de bli någon bäbis efter henne och ser ut så en hona skulle ja kunna få tinga en då .. *flört*

Hon börjar bli lite för gammal för några bebisar nu så tyvärr blir det inte några småttisar efter Brunhilda.