morrhår igen :'(
Nu är det ju så att mina engelsktypade har knappt nåt morrhår kvar…
*Snyft* Tycker så synd om dom :'(
Jag ska flytta på Morakullan`s Osvaldina och Osvaldora till en annan bur…
Och så ska jag se om dom engelsktypade biter på varann eller om det är dom svensktypade som biter på dom engelsktypade.
Om det är så att dom svensktypade biter på dom engelsktypade så får dom bo i en annan bur hela tiden.
Men nu idag så såg jag att Morakullan`s Nolaxima har blivit lite pälstuggad på huvudet också. Och då tänkte jag nu får det vara nog!
Jag ska flytta på dom svetypade om nån dag och så får vi se vad som händer…
pälstuggad på huvudet… ah, men då kan det vara de engelsktypade… min ena blå agouti import från samma linje som de silver agouti åt päls på sina muskompisars huvud… hon slutade med det när hon fick mer att göra… mera papper att riva i och bygga med, grenar och kvistar att gnaga på, nötter med skal att gnaga på samt leta mat i buren…
Jaha ok :) Jag tror faktiskt inte att det är dom svensktypade… så jag kanske inte ska ta och flytta dom ..
Men jag har tagit bort matskålen så dom får leta efter maten. Jag ska ge dom mer aktivering.. så kanske dom slutar tugga morrhår och päls. Man kan ju bara hoppas på det bästa.
Ska prova att ge dom mycket mer saker i buren. Jag var tvungen att ta bort lite för att kunna se vem som tuggade på vem. Men dom gör det inte på dagarna verkar det som, så jag vet inte vem som tuggar..
Tack ;-)