Mus iFokus

Mus

Etiketterburströinredningtillbehör
Läst 960 ggr
Theres
0

Gallerbur

Hur många har gallerbur till sina möss?
Jag tänkte försöka få hem min syrras gamla hamsterbur som hon har sålt till en kompis som inte heller har någon hamster längre. Det är rätt mycket galler på den så man får väl säkra en del vid luckan osv. Sen tänkte jag växla mellan den och en stor duna.

Ha de i gallerburen, sen när det är dags att städa så byter jag bur och tvättar den smutsiga, och nästan gång får de den rena och så tvättar jag den smutsiga. Så slipper man sätta dem i någon liten "så-länge-medans-jag-städar-bur" =)

golf.ifokus.se

UlrikaD
0

Du kan inte köpa något billigt terrarium/akvarium på blocket istället. Mycket större och rymligare än en Duna bur och jäkligt mycket finare att titta på.

Theres
0

Gallerbur - klättermöjligheter

golf.ifokus.se

Theres
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är deras nya lya =) Väntar fortfarande på gallerburen…

golf.ifokus.se

Grodan
0

smaken är ju som baken, en del gillar att ha gallerburar till sina möss… själv gillar jag inte gallerburar av flera anledningar varav några är

• skvätter ut
  • mjuk plastbotten som ofta går sönder eller tuggas upp
  • ofta är gallret gjort av skräpmetall som är överlackat och som endast är helt och fint första dygnet, sedan tuggas/slits det bort och rostar
  • svårt att hålla rent
  • ger inget skydd mot drag
  • inte alltid rymningssäkert pga att gallret kan vara lite böjt någonstans

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

TantSelma
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Dehär är våra absoluta favoritburar. Gallret är tätare än på någon annan bur jag sett. Buren är  liten men ger väldigt mycket klätterutrymme inuti och dessutom lätt att knyta in olika små hängprylar. Det blir bra omtyckt boplats under mellangallret med bara hö, papper eller träull utan bohus.

Nu har vi haft sånahär i flera år. Inget som helst tugg i botten, plasten är mjuk och tål stötar, är lättdiskad. Spricker inte som andra plastburar. Gallret är överlackat och nånstans lite rost men har hållit mycket bättre än andra skräpmetallburgaller. Gallret sluter tätt mot plasten också efter flera år. Vi har en gång haft en rymning pga att springhjulet brutit loss en spjäla men annars hålls också 3-4-veckors-ungar innanför gallret.

Javisst, ströet skvätter ut. 

Tyvärr får bara minsta modellen Rollyhjul plats.