Mus iFokus

Mus

Etiketterköpessäljefterlysningauktioner
Läst 470 ggr
calista
0

Möss säljes

Har ett antal möss som vill ha nya hem. Nätan bara honor. En hane dove tan. Honorna i olika färger, siames, agouti, black, black tan, broken tecknade möss i olika färger m.fl. Maila mig här på mus.ifokus vid intresse så får ni mer information. Har dessvärre inga bilder man kan nog skaffa fram.

Grodan
0

har de stamtavla? vad är det för typ och hårlag?

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

calista
0

De flesta är korthår, någon astrex. Dessvärre har de ingen stamtavla. Men kan ta reda på deras bakgrund. Snälla och sociala möss är det hur som helst.

calista
0

Har en lista som jag är säker på att jag ska sälja nu men kan komma att bli fler.

Dove tan hane Korthår

Agouti broken hona Korthår

Chocolate fox med bläs Astrex

Agouti hona Korthår

Svart tan hona Korthår

Agouti pannfläck hona Korthår

Black tan hona Astrex

Agouti tan hona Korthår

Siames hona Korthår

Siames hona Korthår

Grodan
0

Varifrån kommer/härstammar de då? Och vad är det för typ - storlek?

calista
0

Engelsktypade föräldrarna är uppfödda hos en och samma person som har köpt möss främst i från privatpersoner och uppfödare. Inga zoomöss in blandade. Fast långt bak i släkten vet man ju inte om det kan förekomma det också så klart.

calista
0

Just ja dove tan hanen är endast 50% engelsk. Hans mamma är svensktypad.

Grodan
0

och vem är denna person då??? förlåt jag är så nyfiken… *fniss*

calista
0

Ska jag vara helt ärlig så vet jag inte riktigt. Kommer från Skåne och har haft en uppfödning i liten skala och verkar väldigt trevlig. Mössen hennes är verkligen jätte snälla.

Jag har även möss från Tyskland förresten som jag kanske ska ta någon kull på med jätte fina färger och väldigt trevliga möss. Dock endast honor som är därifrån.

calista
0

Just ja hanen kommer från en tjej i Sthlm.

[Theriss]
0

Jag blev också väldigt nyfiken nu… speciellt nyfiken på vem tjejen från Skåne är =P

[Theriss]
0

#3 "Chocolate fox med bläs Astrex"  - säkert att det är en fox och inte berskhire?

Grodan
0

vet jag väl att du är Theriss… vi är ju ALLA så nyfikna!!! alltid kul med nytt folk, nya uppfödare och nya möss… antar jag…

calista, ska du registrera mössen och bli reg. uppfödare i SVEMUS? vart bor du förresten?

*kram* (droppar av en stund)

calista
0

Just nu bor jag uppe i norrland men kommer flytta neråt landet nästa år då jag pojkvännen min fått jobb i februari neråt. Har även min familj där. Klart jag kommer registrera mig Flört Skämtosido så kommer jag såklart registrera mössen i svemus och sen får vi se vart det bär helt enkelt.

Dock skulle jag behöva hjälp med lite teckningslära tror jag. Har inte varit så intresserad av just teckningar och vet hur en broken, dutch, even, bandad och varigated ser ut men har ingen aning om hur en berkshire ser ut. Någon som har en bild? 

Jag har även en mus från Tyskland som jag inte har en aning om vilken färg den har. Måste fota och visa.

amaira
0

Vad spännande! Kul att ha dig här, Calista! Hjärtinnerligt välkommen Kyss.

calista
0

Man tackar Skrattande

maddemusen
0

Jättespännade! Allra helst för mig som letar efter tecknade möss…….Flört

calista
0

Kommer bilder senare i kväll/natt på de tecknade. Dock har jag varit så slarvig att jag inte kollat de tecknade ordentligt. Så de som jag sa va agouti broken är nog chocolate broken egentligen. Ska fota lite till nu för har mest tagit bilder på flera samtidigt. Men tänkte nu fixa lite mer enskilda foton på dem. Och ni som är intresserade får vara lite snabba om det är någon speciell ni blivit intresserad av och har velat vänta på foto innan ni tingat då jag har fått massor med svar.

calista
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är en black broken hona. Inte världens bästa kvalité på bilden men ni ser iaf fläckarna.

Denna kommentar har tagits bort.
calista
0

Lite bätte kvalité. Chocolate? broken. Nu på bilden ser det mer ut som agouti igen men inte i verkligheten.

calista
0

Black broken (agouti i bakgrunden)

calista
0

Chocolate broken

calista
0

Agouti med pannfläck

calista
0

Black tan och agouti

calista
0

Black tan 2

calista
0

Agouti långhår

calista
0

2 agouti långhår

calista
0

Samma agouti långhår

calista
0

Chocolate texel tan berkshire?

calista
0

Chocolate texel tan berkshire? igen

calista
0

Hon igen

calista
0

Här ser man lite dåligt hur magen ser ut. Det är ett vitt streck mitt i tan färgen iaf. (Hade svårt att ta på annat sätt då jag fotade själv)

calista
0

Black texel?

Grodan
0

Jättefina möss!

Vad vet du om dem då? Livslängd, hälsa etc?

calista
0

Har det uppskrivet någonstans. Skriver när jag har det framme. Är så trött nu. Vill ju att allt ska bli korrekt. Glad Mössen är iaf väldigt tama allihopa och sociala. Agouti honorna kommer från samma kull och har en pappa som lever fortfarande. Han är 2 år och ca 1 månad. Min moster har pappan. Justin (inte döpt efter timberlake) heter han och är också agouti långhår. Kommer mera…… tralala Flört

Grodan
0

Skrattande

calista
0

Just nu finns bara 2 agouti tan, 3 agouti honor, 3 black tan honor och en hel svart hona kvar om någon är intresserad Glad Black tan honorna bär på chocolate om det den tidigare ägaren sagt stämmer.

calista
0

Just ja vissa av dessa har pannfläck och vissa är långhåriga. Kolla bilder ovan. Den hel svarta honan är texel. De andra svarta korthåriga. 2 agouti är långhåriga och 3 är korthåriga.

För frågor och mer information så är det bara att skriva Glad

Pehpsii
0

#25  med pannfläcken är hon kvar/"ledig"?

www.freewebs.com/gypsymice/

http://pehpsii.blogspot.com/

calista
0

Japp hon finns kvar Glad

lothus1
0

Hade du en siameshona?

calista
0

Tyvärr siames honor har redan fått nya hem. Men jag har en siameskull som är leveransklara om ca 4-5 veckor om allt går bra. Glad

calista
0

Just ja en black broken hona finns även kvar till salu, hon som tingade ändrade sig. Se bild där uppe.

calista
0

1 agouti med pannfläck tingad.

lothus1
0

Okej, jag väntar tills de kommer och ser vad jag tänkt mig då =o)

Ville så gärna ha en blå agoutihona, men vet inte hur det har gått hos Lisaisa. Blå agoutin skall vara så blå/mörk som möjligt och det är tydligen svårt eftersom de bara har sådan färg när de är bebisar oftast. Letar efter en mus som är mer petrol(metallic)färgad.

Kram!

Elenril
0

Hade du fler honor med pannfläck?

calista
0

Japp det finns fler med pannflläckar Glad

calista
0

De som finns kvar nu är:

Svart astrex hona (en riktigt stor tjej)

Svart broken korthår hona

Agouti långhår hona

Agouti långhår hona

Agouti tan korthår hona

calista
0

Det är många som frågat om priset och jag har sagt 40:- per mus och de är då inte registrerade utan det får man göra själv. Jag är mån om vart de kommer så om jag inte hittar bra hem till dem får de helt enkelt stanna hos mig. Glad Det är alltså inte bråttom på det viset. Dock kan jag inte hålla mössen i flera månader utan om jag hittar en lämplig köpare innan så får de köpa mössen. De finns ni som frågat om det är okej om jag kan hålla de till i januari och det är lite väl långt tycker jag.