Mus iFokus

Mus

Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 333 ggr
Deco
0

Hjälp dom brottas/slåss!

Två av ungarna brottas/slåss för fullt här i buren brevid mig! Är det normalt? Brukar de göra så i den här åldern (3 veckor)?

Fairytail
0

Honor eller hanar?

Deco
0

Det vet jag inte alla bor ju tillsammans fortfarande och jag har ännu inte koll på vilka som är honor och vilka som är hanar. De har iaf slutat nu.

Grodan
0

3 veckor gamla ungar brottas nog av lek, skulle jag tro.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Deco
0

Det borde vara så va? Jag hoppas iaf det. Har inte märkt av mer brottningslekar, men de gillar att jaga varadra runt i buren :) I går hade vi en liten rymling! Dottern ropade förtvivlat "Mamma en mus har rymt!!" och mycket riktigt, där på burtaket satt en liten rackare. Via en klättergrejj hängd i taket hade den lille, enligt dotterns utsaga, tryckt sig igenom det minimala gallret! Jag fattar fortfarande inte att det gick, men tydligen!

Druke
0

#2 Det är nog på tiden att titta ut vilka som är honor och hanar nu, då det snart är dags för dem att flytta isär…

Vänta inte för länge med att sära på dem (när de fyllt 4 veckor tror jag det är dags), då honor blir könsmogna mycket tidigare än hanar. Har man otur kan man få en dräktig bebis… :/ 

Lycka till med sötnosarna!

Deco
0

#5 Ärligt talat ser jag ingen anledning till att göra det ännu eftersom de inte ska säras på förän om en vecka. De blir 3 veckor i morgon och ska ju bo tillsammans till 4 veckor som du säger. Kollar jag nu kommer jag ändå inte kunna hålla koll på vilken som var hona och hane…

Druke
0

#6 Ah, det kanske är jag som är supernörden själv, som satt och försökte könsbestämma mina när de var tre dagar gamla? ;P (Jag hade alla rätt också *tjoho*)

Jag satt även och klurade ut namn till var och en, så fort deras teckning började träda fram så att jag kunde se vem som var vem :P

Men mina var förstås tecknade möss, vilket gjorde saken betydligt enklare!

Deco
0

#7 Ja nog skulle det väl gå men det skulle vara lite bökigt ändå att skilja dem åt. De mörka skulle nog gå lättare än de ljusa :p

Druke
0

#8 :D  Har du någon foto-tråd med dem?

Deco
0

Det finns bilder på den i två trådar…

Från pytte

Lite större

Jag ska ta lite nya bilder snart och lägga in :)