Vattnadal presenterar Z-kullen
Den här planerade jag inte ett dugg. Mamman, Vattnadals Tranbärtssaft, black shorthair, planerade själv. Hon rymde som 3-4 veckors bebbe. Syntes tom ute på trappan! Kom tillbaka efter 3-4 veckor, tassdarrade som 17, men hade tappat gränserna, så hon tyckte att det var OK att hoppa ner från mitt fällbord, och knallade sen in i väggen igen. Hittades 1 v senare, på fågelburen. Stängdes in igen, och fick mage.
Jag kikade på vilken hanbur hon kunde ha gått in i, och det fanns typ en. Färgerna på ungarna stämmer väl med buren jag trdde på, så stolt far är Vattnadals Dajmtårta, cinnamon banded shorthair.
Jag har sparat alla ungar i kullen, och de verkar mycket trevliga. Lugna och trygga i handen, vill inte kliva av den, klättrar gärna tillbaka upp när de sätts ner. En av dem, Zuleikatårta, black shorthair, flyttade till jobbet tillsammans med VD Äggroyal, för att se om någon vill köpa mushane till sällskap där.
Jag ska spara några, och säljer några.
En av dem som är till salu är Vattnadals Zucchinifrittata, black longhair. Ibland ser han nästan ut som en mörk choklad, annars dålig svart, vilklet gäller för alla i den färgen. Regad som black i alla fall.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Puttar upp en svart långhårig hane, Zucchinifrittata!
MVH Elin
Oj, Elin. Jag har Zolatårta här hemma för tillfället och han är den bästa mushanen jag träffat. Jag har visserligen inte träffat väldigt många mushanar, men är det så här dina hanar är så skulle jag bli jätteglad om jag fick låna en hane till en av mina honor i framtiden. Om du lånar ut, annars köper jag en bannemej.
Jag är så avis på Mymlan som ska ha Zolatårta. 
/Anneli

Fast Zolatårtan är inte blue agouti, utan agouti, var nog full när jag tyckte han var blue…
Mkt trevlig är han dock, och fler trevliga finns det här hemma! Har överskott på silver agouti, finns i kh och slh, om intresse finns! Annars är Zuccinifrittata längst upp oxå kvar!
MVH Elin
Ja, du måste varit full,
för agouti är han. Jag gillar den där lilla skönhetsfläcken mitt i det vita på ryggen på honom. Charmigt.
Zuccinifrittata är väldigt spännande! Det finns inga nyare/tydligare bilder?
Men jag måste bara lista ut vilken kombination som vore bäst färgmässigt med min colorpoint-hona. För temperamentet känns ju redan jättebra.
/Anneli

Silver agouti med både chinchilla och extreme dilution kanske är mer spännande då?
Ska se om jag hinner fota och ge alla överblivna hanar en egen tråd, bara jag är ikapp med plugget!
MVH Elin
Zabsi är så sööt, bra att du behåller h*n.

Zabsi är inte bara söt, han har blivit snygg, och är trevlig som 17!
MVH Elin
#14 Ja, det låter så. Skulle någon vilja fundera ut hur det kan se ut med den kombinationen? Honan är colorpoint beige fox.
/Anneli

Tihi, jag hatar genkombinationer och beräkningar. Jag bara gör, och får vackra blekfisar!
Amaira är toppen att fråga, och Grodan!
Jag har en äldre, Croissant, som gärna får stanna här annars, och så ett par lite yngre hanar som jag måste bli av med. Silver agouti allihopa!
MVH Elin
Ja, Croissant är hanen jag var sugen på när han var liten. Jag har tänkt på honom en del och skulle vilja veta vad det kan bli för roliga färger av honom och colorpointen. Hoppas Amaira eller Grodan kan svara.
/Anneli

ååå vackra möss .. de kliar i fringarna..