Nelson måste flytta :'(
Min sista älskade lilla pälsboll måste nog tyvärr också flytta nu. Jag har sparat honom till sist och hoppades egentligen på att kunna behålla honom, men nu inser jag att jag inte klarar av det.
Jag skäms så fruktansvärt mycket, att jag nästan hellre skulle sätta mig i bilen och åka in till veterinären och avliva honom, än att försöka få honom omplacerad här… Men jag skulle aldrig låta avliva ett friskt och ungt djur och jag känner ingen som kan ta honom, så jag måste lägga upp ännu en omplaceringsmus här :(
Gah! Det är verkligen bland det värsta som finns, men jag kan inte ha honom kvar. Jag har inte någon bur kvar åt honom heller (de burar jag hade fick följa med de andra pojkarna som flyttade) så just nu bor han på ett gammalt skrivbord.
Jag hade hoppats på att jag skulle få tillbaka lite energi snart, så att jag kunde börja engagera mig i mössen igen, men det är mer än nog för mig med en valp just nu.
Jag har fortfarande en knepig bosituation, och är rädd att jag måste flytta snart igen. Det är mycket i mitt huvud nu, så inte nog med att jag inte har ork med att hålla på med honom, så glömmer jag ibland bort att byta mat och vatten åt honom (!). Jag sköter honom fruktansvärt dåligt, jag klarar helt enkelt inte av att ta hand om honom längre.
Jag önskar så innerligt att någon har en plats till honom i sitt hem!
Det känns helt förjävligt att erkänna detta såhär öppet, jag är rädd att ni här på sajten tappar förtroendet för mig när ni läser det här, och inte vill erbjuda mig möss i framtiden 
Men det här är för Nelson. Snälla döm inte honom efter mig. Han hade bara oturen att få mig som ägare.
Nelson är en lilac dutch pojke från min Afrika-kull. Han föddes den 14/10 -08.
Tyvärr kan jag inte återge så mycket av hans personlighet, då jag inte alls har lagt ner någon energi på att lära känna honom ;(
När han var liten var han i alla fall den tuffaste musen i kullen.
När man står i närheten av hans skrivbord så lutar han sig fram över kanten och försöker komma åt ens byxor.
Han finns i Karlstad, och kan tas till Göteborg. Han kan även tas till Hudiksvall vecka 10, om jag hittat något nytt hem åt honom då.

Men snälla nån =o( Stackars dig!
Hoppas innerligt att du mår lite bättre snart.
Jag skickar massor av styrkekramar till dig och hoppas att någon vänlig själ kan ta din lille Nelson till sig.
Innerliga kramar till dig från mig!!!
Hur har det gått? Har han fått ett nytt hem?
Tack för styrkekramarna, lothus1! De behövs verkligen! :)
Jag har fått ett svar, men jag vet inte om jag kanske var lite oförskämd, Mymlan? 
Hon kan eventuellt ta honom bara han kan transporteras till Stockholm… Tyvärr har jag inte själv den möjligheten, men vi får annonsera på djurtransport.ifokus och hoppas på det bästa!
#5 Ej fått nå svar. Jag gråter ej blod om det är ngn annan som vill ha han.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
#6 Vad konstigt :/ Det finns med i mina skickade i alla fall…
Men jag citerar det här istället då :)
"Åh, Mymlan, tack! Tack för att du bara svarade, liksom <3
Ursäkta om jag verkar lite sentimental, men jag var så rädd för att bli… utfryst 
Jag har så dåligt med pengar nu, så jag har tyvärr inte råd med en resa till Stockholm… Men vi kanske kan försöka på djurtransport.ifokus?
Inget illa menat, men vill du ha honom eller kan du ta honom bara ändå, liksom? Jag menar…
Annars kanske någon annan kan ta honom om det krånglar med transport…?"
#7 Är det ngn som vill ha han så är det okej. Kan vara ett sk sista hand.. Har själv ont om pengar samt inväntar 20 kg mus foder sedan nov -08.
#8 Ett jättestort TACK till dig, Mymlan! Skönt att ha en sista hand :)
Om jag hör någon som har vägarna förbi Stockholm, så får han följa med då, om ingen annan hör av sig.
#9 Hör av i god tid för jag kan inte alltid släppa allt jag har för händerna. Samt att jag åker kommunalt. Helger är alltid enklare då har jag hundvakt samt kan låna ett busskort.

vart bor du.. kanske kan hjälpa till å ta hand om han

Han är så vacker! Hade jättegärna hjälpt till men jag har tyvärr inte bättre bur-situation. Hoppas det löser sig för denna pojken och även för dig själv med såklart!
Tack för era svar!
Det verkar nu som om Nelson har hittat sig en ny matte, och jag känner mig så lättad. Den nya matten verkar jättebra, och jag känner mig trygg med att lämna bort Nelson till henne :)
Dock kommer det dröja ett litet tag innan han kan flytta. Men tills dess ska jag anstränga mig hårt för att hans sista veckor här ska bli så fina och minnesvärda som möjligt <3

Vad skönt för dig att du hittade någon till din Nelson. Försök att ta hand om dig nu! Jag vet hur det är att må otroligt dåligt.
Sköt om dig tjejen!
Kramar i massor!!!
#13 Vad bra! Du har väl fått alla dina omplaceringar omplacerade? Det måste vara bra annonser med presentation av dem.
Super att folk vill ta emot äldre möss! 
#14 Tack, lothus1! Jag ska kämpa på så gott det går! Kramar tillbaka! :)
#15 Ja, jag har verkligen haft tur! Jag vet inte hur jag någonsin ska kunna tacka alla hjälpsamma människor här på Mus iFokus! Ni är underbara!
Binajis! Har du fått mitt PM eller gästboksinlägg? Säg till här annars, då dessa saker tycks krångla för mig just nu… :S
/Druke