Mus iFokus

Mus

Etiketterburströinredningtillbehör
Läst 309 ggr
Deco
0

Inredning för rymlingar!! Help!!

Mina små musungar är ena riktiga rymlingar! Det började med att en tryckte sig genom gallret i taket och hamnade utanför för några dagar sen. I morse, minutrarna innan jag skulle åka till jobbet skulle jag bara in i rummet för att hämta en saga som jag tänkte ha med och berätta för barnen och då sitter två små rackare på burtaket igen! Vi plockade bort alla klättersaker som var hängda i taket redan när första rymde, men det räckte tydligen inte. Plötsligt hör jag gnagande från andra sidan av rummet och där under databordet sitter en till rackare och tar för sig. Maken fick kasta sig upp ur sängen och hjälpa mig.

Vi började med att fånga in den som var på golvet och när vi sedan lyfte upp den ena från burtaket upptäcker vi att den undre (den vi lyfte låg lite över den undre) hade trasslat in sig i gallret! Så illa att vi fick ta en avbitare och "klippa" lös den lille. Tack och lov verkade han/hon vara okey och alla tre fick komma tillbaka till hemmets lugna vrå. Har tittat till dem hundra gånger sen jag kom hem igen och maken höll ett vakande öga medan jag jobbade. Den lille tycks vara lite pigg och kry som de övriga tack och lov! Men obehagligt att hitta honom/henne så!

Nu har ju då det sista klättervänliga också plockats bort och buren är numera urtråkig! Men jag vågar inte ha nånting som är någon höjd på just för att de tar sig igenom hur smått galler som helst! Därför behöver jag tips på burinredning som kan vara rolig även om det inte innebär så mycket höjd! HELP!

SwilMer
0

Kanske labyrinter och tunnelsystem av toarullar, små kartonger, förpackningar, äggkartonger mm skulle funka. Sedan kan man ju gräva ner en dela av de under bottenmaterialet. :)

Mvh Stefhanie
Björnbackens Kaniner
www.bjornbackenskaniner.weebly.com