Lokalfunderingar
Så funderar jag på lokal igen.
Sett ganska många trevliga källarlokaler nyligen och blir då alltid så sugen på att hyra en. De brukar vara ganska billiga på en del ställen (speciellt söder om Stockholm).
Vad ska jag med en lokal till? Ha träffar, möten och utställningar i så klart, samt även små djurmässor och låna/hyra ut till klubbar som behöver.
Vad tror ni om det?

Varför inte. Har själv funderat en del på sådant.
De billiga finn dock inte utannonserade på internet märkte jag. De billigaste som utannonseras ligger på 700 kr per kvadratmeter per år… för en lokal på runt 100 kvm blir det flera tusen per månad…
Har tänkt mig typ hobby/lagerlokal 50-150 kvm med wc, el, värme och egen ingång för max 2 000 per månad. Södra sidan om stan. Tips mottages.
En fråga är också vem, vilka föreningar etc som vill låna lokal någon dag för symbolisk peng (tänkte att hyran skulle betalas genom att låna ut lokalen för aktiviteter med djur -utställning, möten, kurser, mässor el dyl, eftersom det knappt finns några billiga lokaler i 08 som tillåter djur).
Det kunde också vara en ball grej om flera smådjursklubbar vill gå ihop och dela på lokalen! Dock tror jag detta är svårt och min favvoklubb SVEMUS lär ändå inte ha råd att vara med, trots att det är något jag hoppas på.
Jag har inte lagt ner dessa planer helt…