Hjul ångest!
Mina tjejer har just nu ett tillfälligt litet plasthjul för att jag inte kan hitta något vettigt annat hjul. Jag har ett stooort gallerhjul, men jag vågar inte använda det just för att det är en platt pinne som kommer åkandes varje gång nån springer i det. Jag kan riktigt se det grymma senariot med avhuggna huvud eller små möss kompisar som slungas hit och dit av den andres fart i hjulet.
Hur rädd behöver man vara egentligen? Vågar ni använda såna hjul? (se liknande hjul här)
Dom klarar sig nog utan hjul tills du hittar ett bättre. Om dom saknar det så ge dom lite mer å göra, mer leksaker och komma ut ur buren och springa lite oftare.
Problemet är ju att jag hittar inga vettiga hjul 
Dethär hjulet tycker iaf jag är himla bra!
http://grand-prix.se/product_info.php/products_id/6713
De hade dom hjulen på "vår" djuraffär förut men inte längre. Sen är det ju samma med dom, det kommer en pinne farandes i all världens fart… visserligen i plast då men…
Jag har så att det kommer en pinne på v ar sida och det har funkat bra. Den ena mustjejen fick ett slag på näsan/morrhåren men gav inte ett ljud ifrån sig.

Rollo är favorithjulet, inga pinnar som kommer åkandes. Vi har några Nobby i olika storlekar som #3, använder bara till vuxna möss. De bryr sig inte så mycket om de får stryk av pinnen som åker runt - men de springer inte lika mycket i hjulet som de som har hjul utan pinne. P.s det blir mer musskit i Rollo men lätt att tvätta.
Du behöver inte ha ångest för det. De flesta av mina möss har inget hjul alls, just för att det perfekta hjulet inte finns…