Leklåda
Tänkte skaffa en stooor platslåda så den tål lite kiss. Sen ha massa roliga saker i den och ta ut mössen i den om dagarna så man kan sitta och titta på dem =) Frågan är bara var sjutton jag ska göra av den :S Jag har inte plats någonstans.
Någon som har någon liknande lek-aktivitet? Eller har de bara sin bur?
golf.ifokus.se
Jag har lyckan att ha ett helt egen musrum. Där har jag ett stort bord, som jag ibland gör om till ett helt lekbord. Ibland bor det till och med möss där.
Något sorts "lekbord" har jag alltid! Ibland skickar jag runt dem i varandras burar att undersöka. Det är nog det mest intressanta de vet!
Ibland har jag dem bara i famnen, och lastar på mig så många av dem som möjligt på en gång - det gillar de också. Det blir aldrig något tjafs när de är på mig, haha, det är jag som bestämmer.
Just nu har jag ett par sammanlänkade kartonger med rum och klättermöjligheter i, där jag "lastar av dem" mellan varven.

Jag har liksom mina möss ute i en utebur (med värmefläkt och isolerad såklart). Så tar jag in dem nu så måste det vara på mig, och jag är inte så stor att klättra på. De bajsar eller kissar iofs aldrig på mig, men man vet ju inte vad de får för sig om jag skulle sätta ner dem i sängen eller så. Och att stå ute vid uteburen och kolla på den i timmar när det är minusgrader ute är ju inte helt kul =/
golf.ifokus.se

Skulle ju kunna ta in dem, men dels har jag katten inne, och han kanske skulle tycka det var lite för intressant om buren stod i mitt rum 24/7, sen skulle jag tycka det vore orättvist mot råttorna som också bor ute. Och de luktar ju lite mer än mössen, så de får jag helt enkelt inte ha inne. Sen skulle det vara orättvist mot illrarna som inte heller får vara inne för de luktar mest av alla
Men de har ju ett eget hus =)
golf.ifokus.se

kul! vet ni några mer leksaker till möss? ska få en snart!=D

#4 det finns MASSOR av trådar om det… ;)bara att söka!
#2 #3 åh, vill se insidan på husen…

#7 men det där räcker ju itne på långa vägar :D vi vill ju se ALLT :D
haha

#10 äh, vi som har iller vet hur de kan se ut ibland… 

#12 Har du iller? :P
golf.ifokus.se

jamen det var ju som tusan hakar
golf.ifokus.se

fasen… det var en nystädad bild… vänta ni bara
golf.ifokus.se

wow va mysigt dom verkar ha.
Dessutom bryr iaf jag mig inte lite skit här och där (eller överallt vilket händer biland) bara djuren mår bra och allt sånt :D
Har man djur får man tåla skit. Min katthona vägrade under våra 8 år ihop att bajsa ordentligt i lådan. Antinge bajsade hon där och klev i det eller så bajsade hon utanför…Eller ja..i 80% av fallen… 20% av bajsningar hamnade där det skulle utan tassar :P