Mus iFokus

Mus

Etiketter: köpessäljefterlysningauktioner
Läst 798 ggr
Vattnadal
0

Vattnadals Croissant till salu

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har för länge sedan delat honom från brodern, som gått i avel. Mkt trevlig hane, tassdarrar, men har inte riktigt plats för honom längre.

e: Vattnadals Peresus

u: Vattnadals Tellus (syster till underbara Titonus)

Både Croissant och mamma samt pappa är silver agouti.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Vattnadal
0

En när han var yngre.

MVH Elin

axilur
0

Det är ju killen jag var så sugen på. Riktigt fin!

/Anneli

Vattnadal
0

Trevlig oxå! Fast om 5 bröder ska ha egen bur måste man ju välja. 2 räcker bra då, egentligen 1.

Sugen fortfarande?

MVH Elin

amaira
0

Mmm, axilur ska ju fundera över hane till sin vidare avel…  …

axilur
0

Hm… Vad skulle det tänkas bli för färger om man mixar Croissant med en bone fox eller en colorpoint beige fox?

/Anneli

Vattnadal
0

Han har både åkta chinchilla, cc, samt falsk, extreme dilution. Syskon finns i argente creme och silver agouti. Blekgener så det sprutar om det, samt trevligt temperament.

Då jag inte är så himla hemma på (av korkat ointresse) genetiken, törs jag inte svara vad du får, mer än att det npg blir blekta saker, snygga som attan, för det brukar jag tycka om blekfärgerna!

MVH Elin

axilur
0

Åå, det låter ju spännande. Hoppas någon kan svara lite mer exakt också.

/Anneli

amaira
0

Chinchilla (förkortat cc, liksom t.ex. chocolate förkortas ck, blanda inte ihop med generna) har generna c(ch) c(ch).

Croissant är "halv-falsk chinchilla" (hihi) med en chinchillagen och en extreme dilution-gen, c(ch) c(e).

Skaka och blanda Skrattande med colourpoint c(e) c(h), eller bone c(e) c(e), en från mamman och en från pappan.

Det enda jag inte vet vad det blir, är c(ch) c(h)?? Får läsa på här.

Croissant har också ett stort A (troligtvis två AA eftersom Elin avlar på agoutivarinter), så ungarna blir också tickade.

Vattnadal
0

Du kanske borde följa med på musträffen hemma hos mig och träffa honom?

MVH Elin

axilur
0

Det borde jag. Och det gör jag, om min skada tycker att jag ska det. Jag måste känna att jag verkligen orkar. Är alldeles för envis för mitt eget bästa, vilket då och då resulterar i att jag sitter på marken nånstans och gråter av smärta! Samtidigt vill man ju inte missa allt roligt och rosta ihop här hemma liksom… Vi får hålla tummarna. :)

/Anneli

Vattnadal
0

Jag håller båda mina tummar!

MVH Elin

axilur
0

Okej! Jag tar honom! Om jag kan få hjälp av ex amaira om det skulle strula till sig så jag inte kan ha kvar honom efter parningen eller sådär.

Jag har fått klartecken angående akvariumet, men måste bygga lite så att han kan få luft där inne också. Plus att jag måste bli av med en slöjstjärt och en gul ancistrusmal.

Eller om jag bygger en bur av en låda och galler. Det är ju lite grejer som måste ordnas först iallafall.

Får jag honom så snart som möjligt har jag ju möjlighet att lära känna honom bra också.

/Anneli

Ceciliaolucifer
0
Vattnadal
0

Då ska vi börja jobba på att få honom söderut!

MVH Elin

amaira
0

Jag hjälper till om det behövs. Skrattande

axilur
0

Ååh, jag måste fixa med bur bara! Hur jag ska göra vet jag inte än…

/Anneli

Vattnadal
0

Jag kanske kanske kan få ner honom till 08 8 mars. Om Therese kommer loss och är med på dracos årsmöte.

MVH Elin

axilur
0

Det ger mig bra med marginal. Låter bra!

/Anneli

Vattnadal
0

Före det kan jag inte fixa alls, efter kanske det kan gå, helgen svemus årsmöte är. Åker inte själv, men nån härifrån kanske ska dit, eller så träffar jag Therese på lajv i Uppsala då…

MVH Elin