Mus iFokus

Mus

Etiketterburströinredningtillbehör
Läst 3388 ggr
Ilandra
0

Mössens nya akvarium!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har äntligen mössen fått flytta från sitt lilla 30*60 cm terrarium till ett 50*112 cm akvarium! Gav en femhundring för det och hämtade det får nån dag sen. Fick slita som ett djur för att få bort allt gamalt kalk, och då orkade jag inte ta bort riktigt allt… Men det ser hyffsat rent ut nu iaf!

Så här bodde de förr:

Ilandra
0

och såhär bor de nu!

Ilandra
0

Mössen verkar stortrivas!
De är fyra tjejer, Midnatt, Mardröm, Mörker och Sneeze.

Mörker är minstingen och flyttade in med de andra i samband med burbytet. Det var lite pip och spring första dagen, men redan nu är hon en del av flocken :)

De verkar glad och busiga, till och med Mardröm som är så lat har poppat runt lite innan hon gosade in sig hos Sneeze och blev lite putsad :)

Sneeze och Midnatt var lite uppjagde i början och var omöjliga att få kontakt med, men nu är de sig själva igen.

Deras gamla terrarium var ca 18dm2 i area, och deras nya akvarium är mer än 3ggr så stor med sina 56dm2Skrattande

Har gjort en onödig gämförelse bild här, har man tråkigt så har man!

Nu ska jag bara köpa ett större hjul till dem så kan jag känna mig nöjd med deras boende sen :)

axilur
0

Åh, vad avis jag är!

/Anneli

Pimu
0

.. blev jätte bra juh .. Tungan ute

Ceciliaolucifer
0

Så fint du har gjort det!! Det är alltid jätte kul att se hur andra har det. Man får så mkt inspiration :)

Ilandra
0

Tack så mycket :)

Det enda tråkiga med det hela är att eftersom det inte finns något lock på akvariumet (än) så måste mössen stå i sovrummet, för i vardagsrummet är mina sugar gliders lösa på kvällarna, och de kan äta smågnagare om de kommer åt dem, även om mina är rädda för mössen, hihi. Så eftersom jag är mest i vardagsrummet ser jag dem inte lika mycket längre.

Men istället kommer jag ifrån datorn någon timme om dagen då jag sitter på sängen och studerar mössen, och det är verkligen avslappnande :)

Ceciliaolucifer
0

Åh, det låter så spännande med sugargliders. Tycker om lite ovanligare djur :) Men ibland får man "offra" lite för säkerheten. Mössen kanske trivs i sovrummet :)