Mus iFokus

Mus

Etiketterburströinredningtillbehör
Läst 1115 ggr
Ceciliaolucifer
0

Möss är en dyr hobby!

Hoho,

Snacka om att det är en dyr hobby med möss Skrattande
Var iväg igår och köpte ett karantän/bebis terrarium, med matta, inredning, lysrör, spån,mat, hyllplan, blommor, + diverse småting.

Vad landade kalaset på? hmm.. 400kr Bromma Zoo, 1200kr Hornbach. Tungan ute

Muszimba
0

Min stora bur som jag har är på 50*80*50 cm med plastbotten och gallerbur inklusive en extravåning innuti kostade mig 1000 i Djurmagazinet i Farsta för typ 4,5 år sedan. Ännu håller det. Annars så har jag 3 dunaburar på 56*39*28 cm och 1 gallerbur på ca 55*40*40 cm som extra/karantän-burar.

Ceciliaolucifer
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En liten bild på ekipaget :) ska se till att det blir en våning till!

Bim
0

#2 Det blev snyggt! Skrattande är det en riktig växt eller en plast?

Ceciliaolucifer
0

#3 Real thing :) Det tar ett tag innan en pygme kan förstöra dom :)

Pimu
0

snyggt .. men de behöver inte bli så dyrt .. om man köper begangnat o bygger lite själv .. Tungan ute

Ceciliaolucifer
0

#5 Tycker inte om begagnat Tyst men bygger gärna själv!

Grodan
0

jo, jag veeeeeeeeet att det är dyrt… lagt ner flera tusen kronor på att få mina djur friska… har det rätt tufft ekonomiskt nu… Rynkar på näsan men för att få de små djuren friska är det värt varenda öre

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Ceciliaolucifer
0

#7 Förstår det :( håller tummarna för dig och dina små.

Muszimba
0

Men om man ser till ridning så är möss inte så dyrt. Täck på vad det kostar att ta ridlektioner och köpa alla ridkläder med mera.

MalinMalin
0

Vad är där för sjukt med dina möss?

Största utgifterna är väl om man ska ha tag i speciella möss/muslinjer.

Som trippen Sandra och jag gjorde förra året för att hämta hem abessinermöss och siamesmöss.

Resan fram och tillbaka gick nog på 2000kr,sedan hotellet gick på runt 1500 kr..och själva inköpen av dom vi tog hem gick nog på 1500-2000 kr per skalle.Sedan la vi pengar på att äta och allt annat vi köpte under vår trippFlört

Men jag tyckte det var värt varje krona SkrattandeFlört

//Malin

www.r8ttor.se

Föder upp högkvalitetsråttor efter importer i varianterna Rex,Dumbo,Naken,Odd eyed,Downunder,Longhair,Satin och Manx.

Ceciliaolucifer
0

#10 Haha, mina takter. Skickade iväg pappa till Dk idag för att köpa hem möss till mig :)

Muszimba
0

"Skickade iväg pappa till Dk." Vad är Dk?

Ceciliaolucifer
0
MalinMalin
0

Hon menar nog Danmark.

Men jag tycker då inte Danmark har något speciellt att erbjuda i musväg.Jag har sålt mkt möss till Danmark då dom inte ha så stort utbud.

Ska man få tag i speciella linjer och snygga möss tycker jag Tyskland el Holland är länder man ska vända sig till så som vi gjorde förra året.

//Malin

www.r8ttor.se

Föder upp högkvalitetsråttor efter importer i varianterna Rex,Dumbo,Naken,Odd eyed,Downunder,Longhair,Satin och Manx.

Ceciliaolucifer
0

#14 Det blev pygmeer och jag ville ha nya blodslinjer som är utanför Sverige :) just eftersom vi har så lite pygmeer här.

Grodan
0

#10 lite olika bakterier o så - de nös och dog…

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️