Mus iFokus

Mus

Etiketterköpessäljefterlysningauktioner
Läst 775 ggr
Druke
0

Omplaceringsmus; Elsa

Elsa är född 12/7 -08. Hon är syster till Siri. 

Elsas personlighet är, enligt mig, väldigt charmig. Hon är klätterapan själv. Hon tar sig dit ingen av de andra tjejerna klarar av att klättra.

Hon har rymt tre gånger, grävt ur en STOR blomkruka och gått fram och lagt tassen på en STOR hunds nos när han försökte hälsa på dem :P

Elsa är så himla äventyrslysten! Tar man upp henne i soffan eller har henne på ett bord så är det bara spännande och intressant de första 5-10 minuterna sedan ska hon vidare :D

Hon kommer oftast fram till en, men undviker att hoppa upp i handen och väljer istället att klättra direkt uppför armen. Förut brukade hon sitta på min axel och spana när jag gick omkring och grejade hemma.

Men tyvärr är det med Elsa liksom det är med de andra tjejorna - jag har knappt pysslat med dem alls de senaste veckorna så man behöver nog jobba lite med dem för att få dem sällskapliga.

Anledningen till varför jag omplacerar henne och flera andra av mina möss kan du läsa om här.

Druke
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer lite bilder på henne.

Druke
0

En på henne bakifrån

Druke
0

SötElsa!

Druke
0

Den här putsbilden är så underbar!

Muszimba
0

både elsa och kompisen Afrika är jättesöta.Skrattande

Druke
0

#5 Tack, Muszimba! :D Är du fortfarande intresserad?

Muszimba
0

#6, är intresserad. Har lämnat ett PM till dig att läsa.

Druke
0

Elsa har nu hittat ett nytt hem som hon kommer få flytta till så snart som möjligt!

Muszimba
0

Elsa flyttar hem till mig här i Hökarängen med 2 av sina systrar.

Muszimba
0

Hur löser sig transporten hit ner, Druke? Vilken dag med mera.

Muszimba
0

Är så sugen på att få hem dem. längtar so en toka efter dem.

Druke
0

Det funderar jag också på… Jag har inte hört något nytt från Vattnadal :/

I värsta fall får vi väl ta en tur till Stockholm med bilen. Jag vill ju att tjejerna ska få komma iväg snart!

Jag ska prata lite med killen, återkommer med svar lite senare!

grannen
0

Vattnadal och jag åker troligtvis till Stockholm 15/12

Muszimba
0

Om det går att lösa med Vattnadal och Grannen så är det ju toppen. då slipper Druke och hennes kille köra hela vägen ner hit.

grannen
0

De löser vi nog, ska prata med vattnadal hur det blir.

Muszimba
0

Vattnadal ska ju ha 2 systrar till Elsa, så hoppas hoppas.

Vattnadal
0

Fast jag och grannen åker ju från Gävle till Sthlm, att ta vägen via Karlstad för att hämta möss blir en megafet omväg.

Om inte någon från min kurs åker förbi Karlstad och kan tänka sig att ta med mössen upp till Sthlm den 13/12, så får Druke ta sig till Stockholm med dem. Eller så raggar vi stenhårt på djurtransport.ifokus.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Druke
0

Det vore verkligen super om det gick att lösa det så!

Druke
0

Jag har lagt upp en sökes-tråd på djurtransport.ifokus nu, får se om någon hör av sig :)

Muszimba
0

Elsa är en riktig liten mjukis tycker jag nu så här i början. Hon kommer nog att trivas med min "gammeltant" Carmencita(1år, 5 månader) när de flyttar in i stora buren i januari.

Muszimba
0

Har inte kommit på något kul namn till Elsa ännu. Men det kommer. Blir signerat Star Trek eller Sagan om Ringen-tema.

Druke
0

Sagan om Ringen :D

Åh, jag saknar henne verkligen… Tur att hon fick komma någonstans bra!

Törs man önska lite bilder på hur de lever idag? Skäms

Muszimba
0

Har inte fotat dem något, men de bor fortfarande i en egen bur. De skulle smita ut ur den stora buren de andra 3 bor i. Det är en gallerbur på 50*80*50 cm. De bor i en Dunabur på ca 45*57*30 cm.

Muszimba
0

Lite namnbyte så här innan den riktiga blev till. Elsa heter Jadzia Dax, Ezri heter ezri Dax och Ylva heter Xena Krigarprinsessan(Xena uttalas Zena) efter TVserien med samma namn. Alla 3 är gosiga av sig.

Druke
0

Vilka fina namn, Anna! Kul att det går bra för dem! Kyss