Mus iFokus

Mus

Etiketterköpessäljefterlysningauktioner
Läst 1228 ggr
Druke
0

Omplaceringsmus; Siri

Siri är syster till Elsa, hon är född 12/7 -08.

Siri var den absolut sällskapligaste av mössen ända tills hon blev extra mamma. Hon älskade att vara uppe i handen! Jag hade tillochmed lyckats lära henne lite trix!

Men sen när jag upptäckte att Afrika var dräktig så köpte jag en till bur och placerade Siri och Afrika i den. När Afrika fick sina ungar blev Siri jätteskygg och hade fullt upp med ungarna, så hon tappade liksom intresset för mig. 

Så Siri är nu den skyggaste i flocken. Men jag är övertygad om att hon kan komma tillbaka till sitt gamla jag om hon får lite tid.

Tyvärr har jag knappt pysslat med dem alls de senaste veckorna, så det krävs lite jobb och tålamod för att vinna deras förtroende.

Anledningen till varför jag omplacerar henne och flera andra av mina möss kan du läsa om här.

Druke
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Siri

Druke
0

Siri tillsammans med syster Elsa

Druke
0

Siri och Elsa

Druke
0

Siri i min pojkväns tröjärm.

Druke
0

Min fina lilla Siri

Druke
0

Siri kommer ju bli ensam nu när alla tjejer flyttar… Ingen som funderar på att adoptera henne?

Honolulu
0

Åhh hon är ju jättesöt!!

Druke
0

#7 Ja, det är hon verkligen <3

[Thiah]
0

Skulle så gärna ta massor av goa möss då jag har plats och tid för dem.  Men tyvärr som alltid… :D  att bo i finland och vilja ha svenska möss suger..

Druke
0

Oj! Jag kom på att jag har glömt att berätta en VIKTIG sak angående Siris personlighet; hon ÄLSKAR nämligen att gräva! :D

När hon var extramamma så donade hon med boet nästan hela tiden. Och ganska på en gång efter jag satt ner ungarna efter deras dagliga tillsyn så var hon igång med byggnadsarbetet igen medan mamma Afrika var mer intresserad av att hälsa på handen.

Till buren så har jag även en lång stege ner till en stor plastlåda med blomjord i - vilken de älskar! Inte allra minst Siri blir överförtjust när de får tillgång till den!

Det är roligt att se på när Ylva och Siri bökar runt och påbörjar tunnlar och dylikt, för att snart få börja om med hela projektet när Elsa eller någon annan klumpeduns råkar trampa sönder för dem Skrattande

Druke
0

#9 Ja, det kan jag tänka mig, Thiah!  Men hade inte du släkt i Stockholm eller hur det var..? :)

[Thiah]
0

Jo jag har det men mamma är super rädd för mössen.Kan inte ha dem hemma när dom kommer. Annars hade allt varit sååååå lätt…..suck…

Vill ha en mushona av siberit och har kansek lyckats få transport…

kanske…suck :P

Druke
0

#12 Haha :P Min mamma är både och! Hon tycker de är jättesöta (dock tycker hon de hade varit trevligare utan svans) men när de bäddar in sig i håret vid hennes nacke så piper hon högt: "Oh! Nej, nu måste du ta bort dom här! Det är för smått för mig det här!" :D

Lycka till med mushonan! Jag håller tummarna ;)

Druke
0

Jag måste fortsätta putta lite för Siri här. Är det fortfarande inte någon som är intresserad? Foten i munnen

[Thiah]
0

Alltså jag skulle så gärna…. har 3 burar här hemma så har plats för massa möss….men suck..får dem fan inte  hit…försökte få en frpn djurtransport att komma hit men hon svarar inte :/

Muszimba
0

Thiah, du har ett PM.

Druke
0

Åh :/

Om det dyker upp någon som kan skjutsa eller om du kommer på någon annan lösning får du jättegärna ta henne! Hon kommer ju bli ensam nu när de andra tjejerna flyttar… Rynkar på näsan

[Thiah]
0

Har en tjej som ska åka runt den 16 eller 17 december.. Men hon åker ju från sthlm….

Muszimba
0

Siri får sova över hos mig tills dess. Bara hon och de andra 5 kommer hit. Försöker hitta någon som kan hjälpa till att transportera dem.

[Thiah]
0

"19 låter fint..Ska tjata lite mera på personen som ska transportera hitå´t ;) och på chefen så jag får ledigt..haha

Druke
0

Åh! Glad

Vad glad jag blir! Hoppas att vi får tag på någon transport nu!

Men om vi inte hittar någon så får vi ta oss till Stockholm på något vis.

[Thiah]
0

Ja men guldtgruva ska iaf fara..om än i januari…

Muszimba kan du ha henne så länge ??? om den i dec. inte åker????

[Thiah]
0

Ja men guldtgruva ska iaf fara..om än i januari…

Muszimba kan du ha henne så länge ??? om den i dec. inte åker????

Druke
0

Thiah! Jag vill bara extra-kolla med dig om du har bestämt dig för att ta emot Siri?

I sådana fall åker hon till Stockholm i morgon och bor hos Muszimba tills du kan ta henne.

Muszimba
0

Siri är verkligen en försiktig dam som har glimten i ögat. Här blir det pyssel tills hon åker båten.

[Thiah]
0

#24 joda druke.. jag tar henne gärna :D

#25 awww  :D

Druke
0

#25 Ja, Siri är jätteförsiktig. Det är så tråkigt, tycker jag :/  Förut tyckte hon om handen så mycket att vi tillochmed kunde köra ngra trix!

[Thiah]
0

#27 hon kommer därmed älska 2 av mina damer.. dom avskyr handen så man får "tvinga" dem upp.. men sen så… ;)

Druke
0

#28 Hihi Skrattande

Muszimba
0

Numera kommer hon upp i handen, men bara liten stund varje gång.

Muszimba
0

Siri har varit både i handen och på mina axlar nu på morgonen. Vågade Ylva så vågar hon, viskade hon i mitt öra.Skrattande

Muszimba
0

Det är nästan så att jag inte vill släppa lilla siri som erkligen blommat upp de senaste dagarna nu. Hon kommer upp själv i handen och sedan går runt i handen, upp på armen och över till min nacke och axlar för att mysa med mitt hår. Från att inte vilja komma upp så har hon gjort framsteg och alltså går upp själv i handen till 90%.

[Thiah]
0

#32hmmmms ;)

Druke
0

Vad underbart att höra! Pussa småtjejerna från mig! :)

Muszimba
0

#33 du kommer att få hem henne, LOVAR.Skrattande Men go är hon.

[Thiah]
0

#35 Ska bara få någon att få hem Siri och mustöse hos siberit.. Längtar ju som sjutton att få lite liv i mina tanter :D (+ att få in lite nytt temprament…)

Muszimba
0

Lilla gosiga och pigga Siri tar båten över på torsdag med Thiahs kompis. Hoppas att du får lika mycket tillbax från henne som jag har fått under denna tid.

[Thiah]
0

Är det inte fredag dom åker på? ;). Men ska bli så trevligt att äntligen få hit den lilla krabaten.

Muszimba
0

Den 29:e är på torsdag, det var det datum du sa till mig i PM. Dessutom så kommer de till dig på fredag, det kanske var det du tänkte på?

[Thiah]
0

hm.. den 30 ska dom visst åka, blir det problem då? För annars kan vännen ha henne från torsdag. Fick du mitt pm med hennes nummer? =)

Muszimba
0

Jo, jag har hennes nummer. Ska kontakta henne. Det får bli att jag lämnar över henne på torsdagen. Ska ju själv iväg den dagen.

[Thiah]
0

Ja det borde inte vara några problem. När går båten?

Muszimba
0

Min båt går 18.

[Thiah]
0

kk.. Men hör av dig till henne. Hon har inga problem med möss bara man berättar exakt hur hon ska göra ;)

villhailler
0

ja vill ha na :(

Muszimba
0

Men hon ÄR bokad av Thiah.

[Thiah]
0

Ja hon är min ;) om inte denna resa så nästa.. :D

[Thiah]
0

haha glömde ju bort, innan jag sökte denna tråd igen (ville veta lite födis datum) att hon älskar att gräva..Blir att få lite blomjord på lekbordet till nästa :D

Druke
0

:D !