Avlivning :(
Efter många om och men har jag beslutat mig för att avlivning är det mest humana jag kan göra för NISSE. Han bara sitter i ett hörn, uppkurad, burrig i pälsen, låter pipig, mager är han och pälsen är tovig.. det var ett beslut som var väldigt svårt för mig att ta då NISSE har betydigt mycket för mig.
Mellan kl 8.30-9.30 ska jag ringa vetrinären och försöka få en tid så tidigt som möjligt. vill inte att han ska lida mer nu!
Älskar dig Nisse!
Medarbetare på Hundar.ifokus

Jag vet hur du känner.
Jag har känt exakt likadant med de 6 möss som jag har fått gå över till mössens himmel. Jag brukar tänka på att de har det bättre där de är idag utan att ha ont någon stans i kroppen. brukar även kalla mushimmelen för mössens Nangijala.
hm.. antar det! men det känns endå svårt..aja det är väl en fas som man kommer över fast man kommer ju allt ta och sakna hans små tassar och den lilla nyfikna nosen! :) i allafall har jag ju flest fina och bra minnen från honom! vilket jag nog ska vara glad för!!

Jo, jag håller med dig om att man saknar de mysiga stegen i handen, på armar och axlar när de har lämnat denna värld.
Jag har många fina minnen av och med mina gamla möss. Just nu försöker jag hålla modet uppe för min allra äldsta mus Afrodites Fackla eller som hon heter till vardags: Facklan. Hon blir 2 år nu den 10:e november och har kronisk Mycoplasma som är luftvägsproblem. Just nu i slutskedet av medicinering och är ganska bra nu, men ändå….. Man vill ha dem kvar för alltid, de är ju det i ens tankar och på bilder man tagit på dem.
jepps.. så är det.. längtar bara tills imorgon när han ska bli avlivad.. låter kanske konstigt att jag längtar.. men jag längtar för honoms skull och inte för mig, för att han inte ska lida mer,,
tack!
Beklagar sorgen - för en sorg är det! Men klokt och modigt att ta sorgen, och inte låta en liten stackars mus ha ont och må dåligt, bara för man själv inte klarar… *kramar om*
tack alla!! han somnade in idag kl 15:43 exakt..:( men men, han kämpade inte alls.. vilket var bra kanske.. fattar inte att det kunde komma så plötsligt bara.. jag menar det kom i förgår.. :(
pussar till alla!! och NISSE som ska få sin plats bervid NOA

Beklagar jag också…..

Oj stackars , beklagar verkligen!
Söta goa Nisse, hejdå!
Beklagar:'(

Beklagar sorgen. Det är jobbigt varje gång
Och jag förstår exakt vad du menar med att du längtar så att det ska vara dax… just för djurets skull - man själv vill ju helst att dom ska vara odödliga….
Kram