Mus iFokus

Mus

Etiketterburströinredningtillbehör
Läst 2618 ggr
Crappy
0

Projekt MusHus

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har länge funderat på att skaffa råttor men mina söner ville absolut att vi skaffar möss i stället. Lät mig övertalas och nu känns det riktigt bra. Eftersom vi hade ett Juwel 160 l kar med Back to natur bakgrund (Slime line) stående i källaren och aldrig mer kommer att ha fisk efter diverse vattenskador, bestämde vi oss för att bygga om detta till mössen. Akvariumet har måtten 101 cmX41cmX46 cm. Har sågar upp locket och fäst ett galvatfyrkantsnät med förstärkning av en träram för att det skall bli hållbart. Grabbarna har börjat inreda musakvariet.

Eftersom jag är helt novis på möss vill jag gärna ha massor av tips innan vi införskaffar djuren.

Crappy
0

Locket

Mymlan
0

#1 Hur många möss tror du stannar kvar där? de går igenom 4 kants nät.. '

all nät du får ner pekfingret utan besvär tar de sig igenom.

Maskorna ska vara 0.7 helst 0.5 mm.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Crappy
0

Ojoj måste åtgärda maskorna är 1,5 cm så det får bli att lägga ännu finmaskigare nät ovanpå. Tack för rådet…..

Grodan
0

Mja, det är inte säkert att de hoppar ut. Jag har alltid haft en del öppna musakvarier och aldrig har någon hoppat ur. Däremot har en och annan trillat ur om de balanserat på kanten.

Man kan också göra en amaira-bur som det så sött kallas här på sajten. Har själv haft ett underbart akvarium med en stege upp till en terassvåning på taket. På terassvåningen fanns div hus och leksaker… mössen älskade att ligga på taket och glo över musrummet… jag hade placerat akvariet på kylskåpet så det var perfekt "pusshöjd" när de låg på taket och vilade. Minns inte hur högt det akvariet var, men inte högre än 40 cm i a f

Några av mina honor bor i ett stort akvarium där jag aldrig behövt lock, det är 40 cm högt. Dock är jag noga med att inte ställa någon hög inredningspryl nära kanten så att de kan hoppa upp på kanten…

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Crappy
0

Projekt MusHus fortsätter…..

Åtgärdat taket med att lägga finmaskigt nät ovanpå fyrkantsnätet. Hoppas nu att slippa ev prison break i framtiden.

Crappy
0

Inredning med hänghus

Crappy
0

Ogiftiga växter, stenar och pinnar

Crappy
0

Bild på hela MusHuset

hus-musen
0

ser jättemysigt ut:)

Qui dormit, non peccat

Faxlin
0

Ohh, det ser ut som ett himmelrike för små möss det där. Riktigt mysigt.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Nikka
0

Vart hittar ni som har nät nätet? Pappa hittade bara ett av plast, men det tuggade de ju såklart sönder.

Crappy
0

Inköp på Bygg och Plåt i Kalix, finns säker på liknande Järn affärer i Stockholm. Dock har inte jag hittat finmaskigt nät på de stora byggvaruhusen. Nätet kostade 120 kr/m 60 bredd.

Hoppas du hittar!!!!

Mymlan
0

#11 Kolla även där de säljer virke. Jag hittar bra nät finmaskigt här i Rimbo på Gradins.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Druke
0

Åh, vad mysigt! Hängboet var jätteläckert! :D

MP160
0

#11 jag köpte nått stålnät till mitt akavrie på granngården, jobbigt att klippa till men funkar skitbra (y)

Crappy
0

Om ca 1 vecka är fröknarna som skall bo i MusHuset leveransklara, gissa om tiden går långsamt!!!

Crappy
0

MusHuset efter att min älsta son fått inreda. Jag är inte så förtjust i plast och hjul men min son är så stolt över inredningen. Nästa vecka nytt utseende

Crappy
0

ena sidan

Crappy
0

andra sidan med trägrenar