Tiggande möss
Jag har mitt terrarium i köket och när jag står och lagar mat så är det enda man ser en liten fläckig musmage som pressar sig mot terrarie-glaset och trycker nosen mot ventilen. Det är lilla Thelma som väntar på mat. Ger man henne inte snabbt nog så börjar hon frenetiskt trampa från sida till sida på baktassarna med nosen fortfarande klistrad mot vädringshålen. Så det är bara att skjuta på glaset och ge henne någonting. Då tar det en halv sekund så sitter hon i öppningen med tassarna utsträkta. Är detta ett vanligt musbeteende? Ingen av de andra gör så här. De kommer ju gärna när man sticker in handen med någonting som luktar gott, men Thelma tigger verkligen. Hon kommer också rusande när hon hör mikrovågsugnen säga "pling" och blir allmänt irriterad på mig när jag bara har kokat en mugg vatten. Då får jag kompensera henne med något kex istället för annars anser hon att hon sprungit helt i onödan.
vanligt och vanligt… alla djur kan tigga och jag har själv haft många "kylskåpsmöss" som tiggt… tycker inte det är så otrevligt (även om jag hatar tiggande hundar…) 

Min Egil bodde i köket på bänken med öppen bur till Raksha slutade vara liten valp och lyckades peta ner honom på golvet. När vi sen flyttade och började rusta hus stod mössen i fikarummet (enda rummet med värme i huset) och fikade sjäkvklart med oss varke gång. Tom svärfar sa alltid "klart att Egil ska ha lite bulle" och matade honom friskt. Han tiggde som en tok, och åt kungligt!
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Jag tycker det ser otroligt gulligt ut. Undrade bara ifall det var vanligt, och tydligen så.
Det där tiggandet borde du filma!
Här hemma har jag ingen tiggare. Bara en liten Snyggo som förväntar sig något gott så fort jag grejar i köket. Han verkar ha förstått att han inte behöver tigga för att få en smakbit nu när han fått bli köksmus på äldre dagar, så han bara vaknar och väntar på ett stycke burlucka som öppnas ^^
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Aaw, vad söt 
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Det är bara Thelma som gör så. De andra två springer inte alls fram på det sättet. Jag tror Thelma försöker uppfostra mig till sin betjänt.
awww jag är gärna betjänt åt mina bara jag skulle orka. Mina stackars raringar har fått lida på sistone :(
jag har också några tiggmöss, men de tigger inte mat utan uppmärksamhet 
sötaste musen jag har sett :)!