Mus iFokus

Mus

Etiketterköpessäljefterlysningauktioner
Läst 329 ggr
amaira
0

säljes - små mushanar

Tok-söta Dexter snart 5 veckor är till salu.

Kull-brorsan Dixi är också till salu.

Dixi är "berkshire på vänster sida", men har inget vitt på högra sidan. Flört Han är långhår men inte särskilt långhårig. Har är ursnäll och enormt sällskaplig och tam.

Dixi bestämde sig redan från början, att människor var det roligaste han visste. Dexter fick övertalas lite, men är också mycket tam och sällskaplig. De är oerhört rara båda två, men ingenting att ha till avel.

Dixis färg ser ganska bra choclade-aktig ut på fotona, men är i verkligheten både för ljus och för … ja vad skriver jag, det är ingen "ren" färg. Kanske är det extreme dilution-genen som spökar där.

Dexter går ännu mera i grått, och är dessutom ännu lite ljusare, men mera charmigt långhårig.

Mamma är Brioche och pappa (samt även morfar) är Figaro. Födda 12 augusti klockan … och vägde … gram vid födseln … äh, flåt, nu får jag sluta innan jag spårar ur…Fundersam

Jo, jag kan inte låta bli att visa även denna underbara bild på den diande D-kullen! Kyss Fotad genom ett tyvärr lite repat akvarieglas.

lothus1
0

Uj,uj vad trötter tösen ser ut =oP

*Fnissar* Hon ligger på hela högen =oP Det ser så roligt ut.

Underbart mysiga musisar!

mandymoo
0

Ojojoj Dexter var så man kunde äta upp honom helt klart *ler*

vad jag skrattade när jag läste. "Födda 12 augusti klockan … och vägde … gram vid födseln … "

Jag är påväg i samma banor… så lite skadad av valpningar är man nog *ler*…. för varje valp noterades klockslag o vikt … som för barn…. nu har vi mera nöjt oss med datum o ungefärlig tid… när man nu vet den ….

Skrattar lite gott då jag känner igen mig så väl…. o återgår till min artikel *ler*

Tiggros
0

Hade jag inte precis räddat en liten kanin från döden så hade jag genast ringt dig om de små pojkarna =) så söta så man kan ta sig en smakbit.

Odette
0

Naej! Den där Dexter är bland d sötaste jag sett i hela mitt liv.. vilken blick! Förvånad såååå vacker… men han bor väl på tok för långt bort för å hämtas av mig (?) *shcyyyft*

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

Grodan
0

haha, gomorron Odette… en sådan sötnos förstår du väl är sällan kvar efter nästan 1,5 månad… nu råkar dock Dexter vara kvar för han hade blivit förkyld om jag minns rätt… han skulle flytta till maddemusen för att i a f bli pappa någon gång… om du ändå vill ha en mus som varit förkyld (han kan ju vara frisk nu) som ej kan gå i avel pga det så tycker jag du ska prata med amaira!

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

amaira
0

Stämmer, Grodan. "De" gick snabbt åt. Fast Dexter blev kvar hos mig. Han hart blivit en ganska stor svenktypad trevlig mus numera.

Har medicin hemma, och Dexter blev medicinerad och frisk "omedelbart". Liksom ett par andra möss som också "snörvlade".

Vad gäller Dexter, så står det redan "folk på kö", så sorry Odette. Kyss

Men jag säljer inga möss alls som det är nu. Inte förrän jag haft omedicinerade friska möss i åtminstone två månader.

Vad gäller Dexters "blick" så kan jag säga det på två sätt. Antingen: Alla möss ser ut som honom, eller han ser ut som alla andra möss, i ögonen. Det är fotot som visar blicken. Flört

Med ett bra foto, kan man sälja det mesta…