Godmorgon 30/10
Godmorgon!

God morgon alla som är vakna och här inne och surfar.
Smyger in och hälsar godmorgon jag med (fy fy, inte surfa möss på jobbet egentligen, men jag kan inte låta bli) och hoppas att Grodan mår bättre!
lite bättre är jag faktiskt… har pressat i mig multivitaminer… fast jag är väldigt trött o orkar inte så mkt… skulle behövt städa i helgen… suck

Godmorgon på er!
Är lite nyvaken och frusen. Har varit ut med alla hundarna en sväng på tomten, i morgonrock, skor och en jacka. Inte har jag hunnit elda än heller… Suck! Blir nog bättre så fort jag får på mig riktiga kläder (inklusive stumpor) och får lite varmt the och nybakt limpa i magen.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
åh, baka… hade jag också gjort om jag hade haft mjöl… det var någon som byggt ett bo i mjölpåsen jag handlade från affären häromdagen så jag fick gå tillbaka med den o inte vågade jag ta en ny påse… vill inte äta andras hem…
fast, för mig är det nu dags för lunch så jag tror jag gör laxwook eller nåt…

Jag bakar bara på dinkelmjöl nu för tiden, nyttigt som 17 men dyrt! Fast nu har min hushållsassistent pajat. När degen börjar bli tung gängar bunken ur och hoppar lös. Man måste stå och blåhålla den för att det ska funka. För jag orkar aldrig blanda en stor bröd-deg med händerna… Igår kväll fick Krister hålla bunken medan jag blandade deg! Hoppas att den går att laga, eller att jag får en ny. Vill då rakt inte gå tillbaka till köpbröd nu!
Bodde det mjölbaggar i ditt mjöl?
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Vet inte om det var mjölbaggar… de hade fixat med trådar och puppat å hållt på… Det var dyrt mjöl så jag ville ha mina slantar tillbaka.
Jag kör med mjöl som är gjort på annat än de vanliga 4 sädesslagen (Dinkel har jag inte testat än och vet inte om jag tål) och det är svindyrt…
har jag bråttom gör jag bara scones… det tar 10 min
Godmorgon
Nu är jag äntligen frisk :) Är bara liiite snuvig!
Godkväll… jag är helt slut! Ska snart gå upp och fodra djur och sen ska jag soooova!!! Upp tidigt imorgon *gäsp*