Återvändare
Hej alla goa musmänniskor! Jag har varit borta ett bra tag, men är äntligen tillbaka. Har saknat er alla! Det var en jobbig höst här hemma på allehanda vis, och jag har varit utan uppkoppling ett bra tag också, flera månader. Ligger hopplöst efter med mail och andra web-aktiviteter, men det känns bra att vara här igen, trevligaste stället på nätet jag vet!!
Av 4 rara musar finns nu bara 1 kvar. Förra året förlorade jag zoohanen Fokus. Vet inte om jag hann skriva det här? Jag vet att jag berättade att han var sjuk. Han blev ju synligt bra, och dum som jag var tog jag inte det säkra före det osäkra och gick till vet ändå så efter en tid då jag varit så säker på att han verkligen var frisk, hittade jag honom plötsligt död i buren. Väldigt ledsen var jag, inte minst på mig själv för att jag var en sådan idiot. Nu i efterhand förstår jag inte hur jag tänkte. De 3 flickorna mådde bra allesammans under hösten, iaf så vitt jag kunde märka. I januari nu i år dog sedan Vattnadals Chiabatta, "gammelhonan", född 0708, den allra charmigaste musdam jag haft och som jag blev så kär i redan när jag hämtade henne hos Elin i somras. Jag antar att det kunde ha varit pga ålder, tyckte hon hade förändrats utseendemässigt på något vis men kunde inte sätta fingret på det och hon var pigg och åt bra. Jag vet för lite om gammelskruttiga möss helt enkelt. Så sent som i förrgår hittade jag Carmen död. Lillflickan!! Nu hittar jag inte stamtavlan för jag håller på med storstädning, men jag tror hon föddes vår/sommar -08 så någon pensionär var hon ju inte. Och hon som varit så skygg, hade äntligen ÄNTLIGEN blivit ganska tam! Så stackars Vattnadals Nougatkaka är nu alldeles ensam. Hon ska ju ha minst en ny kompis någon gång inom en inte alltför avlägsen framtid, men jag har inte orkat tänka mer detaljerat kring det än.
Det är som förgjort med musarna, och återigen är jag rejält tilltufsad både som musmatte och uppfödar-aspirant. Alla år med hamstrarna har visserligen härdat mig, shit happens, men med mössen är jag så rädd att jag missar något uppenbart och gör grova fel fast är för dum för att fatta det. Har ju inte i närheten samma erfarenhet av dem, men ändå.
Hoppas iaf att ni allesammans har haft det bra, och att era muslingar mår toppen!
Välkommen tillbaka!
Saknat dig massor!!! 
fyffan vad ballt! exakt samma tid skrev vi var sitt inlägg! jag skrev [Zamwyn is back!!!
](../?ThreadId=8e2f6f1d-b5f3-493e-89a4-8452a3b7ba5f&mDate=2009-02-03 22:24:02&gid=ea53b755-84a0-4512-8f14-a77713bef403&rcount=17)
Telepati på hög nivå. 

Kul att se dig! Du och grabben din måste komma och hälsa på oss snart!
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
#3 Det vore jätteroligt! Hur har det gått med nya huset och allt??

Det går toppen!
De flesta hundarna bor ute för jämnan nu, men får hälsa på inne en stund om de vill. Raksha och Vidar är inne förstås, Vidar är bara i hundgården när jag jobbar. Freja kommer in på kvällen och åker ut igen på morgonen. 2 valpar flyttade in ganska snart efter flytten, så nu när de fyllt 6 mån har Krister fått testa att köra 7-spann för första gången.
Rustar på gör vi oxå, ett rum i taget i lugnt tempo.
Gästrum finns det gott om, om man vill hälsa på!
MVH Elin
Vad kul att höra! Blir så nyfiken på hur det ser ut, både musrummet och allting annat.
Jag ska flytta hem till Västerås igen i maj, och även om det för den skull inte behöver betyda att det inte blir några resor uppåt någon gång ibland så vore det absolut jättetrevligt att hinna hälsa på er innan dess.
Wow, Västerås… låter nästan som om en musträff av något slag skulle kunna ordnas där… finns ju flera västeråsare med musintresse…? 
#7 Finns det? Pimu vet jag, men mer? Är dålig på var folk bor.

Men Zamwyn ska du flytta ifrån oss här i Bollnäs,, fy vad tråkigt, eller tråkigt för mig, Annie & Benji men kanske inte för dig & lille Zimon som flyttar hem igen, :) Vi lära ju träffas för en prommis snart, nu när värmen äntligen har börjat komma,,,
#9 Ja, jag ska ju det… Har träffat flera goa människor som jag kommer sakna MYCKET (bla dig och Annie!!
), men jag gillar inte själva Bollnäs. Det funkar inte här, med nånting känns det som. Människorna i V-ås är inte alltid så trevliga generellt, det var därför jag flyttade därifrån (fast det finns guldkorn), men jag längtar tillbaka till själva staden i sig, som jag älskar. Mina skogar och mina promenadstråk med så många minnen av förra vovven, vill visa allt detta för Zimon som aldrig satt sina grå tassar i gurkstan. Funderade på att flytta tillbaka till Gävle istället, också fullt av trevliga människor och jag tycker om Gävle, men de enda minnena jag har därifrån är från förra vovvens sista sommar då hon plötsligt verkligen blev gammelhund och sen månaderna efter hennes bortgång, och det är fortfarande lite för färskt känslomässigt. Synd, för Gävle ligger så bra till geografiskt. Går ganska fort och lätt att ta sig till Sthlm, V-ås och uppåt med.
I långa lopper vete sjutton… Jag hoppas hitta något som känns som hemma på många vis, det är inte minsta kul att flytta runt längre. Det är nog lättare med bil och körkort, för då är man lite friare i var/hur man kan bo.
Jag hoppas iaf kunna komma tillbaka och hälsa på någon gång, kanske inte har råd att göra det ofta, men ändock.

Jag förstår dig, det är svårt om man inte trivs, jag hoppas att du hittar ditt hemma till slut, Jag vet hur det är att flytta för jag har flyttat runt i Sverige i stort sett hela mitt liv, inte så himla kul för man blir så himla rotlös och har svårt för att hitta hem där man trivs och mår bra.
Och Bollnäs har ju inte så värst stort utbud av någonting, ja förutom pizzerior, uteställen och sånt men sedan är det inte så mycket här i stan. Och sedan dom två zooaffärerna, dom som har djur, dom är ju inte så mycket att hänga i julgranen precis, dom är ju både dyra och okunniga. Jag funderade själv på att byta kommun förut men nu har jag bott in mig i min lägenhet och jag har ju Annie & Christopher här i stan så jag blir nog kvar här i tid och evighet.
Jo vill du ha ngn ny mus eftersom att din dog, för i så fall får du det, det vet du!! Visserligen är inte mina några bebisar längre men dom är allihopa pigga och friska, förutom Amalia som har tumör men annars är dom friska, i alla fall det jag kan se.
#8 cosmonita bor i västerås, fast hon har nog inga möss nu och zickan bor väl omnejd…
#11 Det är en krånglig stad på ngt vis, Bollnäs, men naturen är fin. Hade kanske känt annorlunda ute på landet här någonstans. Och ja, zooaffärerna är inte roliga. Går inte in i någon av dem längre.
Ah, har du salu-musar kvar? Det hade jag missförstått, trodde de var sålda alla. Cookie är rätt ok med att vara ensam tills vidare känns det som, men jag ska inte dra ut på det längre än nödvändigt. Funderar på om jag ska försöka hitta ngn potentiell avelsmusa, för även om det kan tyckas som att en mus eller mindre inte spelar ngn större roll är det just därför det är så lätt att samla på sig ett helt gäng, och jag har inte övergett avelsplanerna. Det är fortfarande främst bläsade som hägrar. :)
#12 Åhå, så trevligt!
zickan ska ha djurträff nästa helg
#15 Det är väl typiskt. Jag är kvar här två mån till. Men det kan ju kanske bli fler ggr. Sen så tänkte jag att ngn gång kanske man eventuellt skulle kunna få komma till Sthlm och hälsa på… *skrapar med foten och tittar blygt på Grodan*

#13, Egentligen har jag inte några salu-möss kvar men jag tänkte att jag kan ju avvara ngn liten musfröken till om du skulle vilja ha en. Visserligen är alla syskonen till Carmen kvar men dom har fått stanna ändå:) Det är ju inte några avelsmöss, endast sällskap.
Men i Västerås har du ju Pimu, hon har ju superfina möss så där kan du hitta några riktiga guldkorn.:)
Ja zooaffärerna här i stan besöker inte jag heller, usch, och Maja & Pluto är man(både jag & Annie) väll portad hos också antar jag. Det är bara Christopher som går dit ibland men det är enbart för hälsa på Jack & gosa med honom..
#17 Vem är Jack? Ngn av fåglarna? Eller hundarna?
Ja, eller så kanske Elin har ngt. Vet inte om hon hade ngn särskild mus i åtanke när hon nämnde genomresa i Bollnäs.

Nej, ingen särskild i tanke hade jag. Vet ju inte vad du vill ha!
MVH Elin

#18, Jack är Gauffinpapegojan(tror jag arten hette) som sitter inne i djurrummet, eller han gjorde det förr i alla fall. Jack har funnits på mobackes i många år, han ägs egentligen av en Lars Mobacke så Jack fanns ju där nere när mitt ex hade affären, Christopher & Jack är riktiga kompisar med varandra, dom pussas, gosar och har sig när dom träffas,,
#16 mm… men det betyder att det händer grejer i v-ås i a f 
du är välkommen hit till civilisationen!
#19 Allra helst någonting som skulle funka ihop med en bläsad hane om jag lyckas hitta någon senare, så kanske inte alltför ljust. Svart, blå, choklad, cinnamon, färgavlad agouti eller nånting kanske? Svensktypad, eller korsad med mkt svenskt. Långhår. Satin är helt ok, men inget måste. Ev. kan jag tänka mig texel.
#16 Absolut, och det är ju jätteroligt att det gör, lovande inför framtiden.
#23 hm… antar att du svarade på #21 …!!!??? 
#24 Yes, ibland blir det lite som det vill med nuffrorna. Vinner aldrig på lotto heller.